Wielkość tekstu:

Aktualności

Nie ma dostępnych aktualności.

Zmiany na ul. Górczewskiej

W piątek, 24 stycznia w południe wykonawca wolskiego odcinka II linii metra otworzy fragment ul. Górczewskiej w rejonie stacji Księcia Janusza. Połączenie z arterią odzyskają ulice E. Ciołka, Księcia Janusza i Jana Olbrachta. Swoje trasy zmienią autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego.
Stacje wolskiego odcinka II linii metra – „Płocka”, „Młynów” i „Księcia Janusza” – są już gotowe. Trwa proces pozyskiwania niezbędnych opinii i zgód. Pierwsi pasażerowie powinni skorzystać z nowego odcinka linii M2 wiosną 2020 roku. Kierowcy mogą już jeździć ul. Płocką. Warszawscy drogowcy z Zarządu Dróg Miejskich pracują w rejonie stacji „Młynów”. Na odcinku od ul. Syreny do Młynarskiej częściowo zakończyli już przebudowę odwodnienia, aktualnie trwają intensywne roboty brukarskie.

Więcej...

Pierwsze elementy tarcz TBM w drodze na Bródno

Elementy tarcz TBM Anna i Maria są już w drodze na budowę metra na Bródnie. To stamtąd na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka. Dzisiejszej nocy, z 14 na 15 stycznia, rozpoczęły się transporty fragmentów ponad 615-tonowej maszyny.

Po wydrążeniu tuneli centralnego odcinka linii M2 oraz fragmentów na Targówku i Woli cztery warszawskie tarcze TBM o masie ponad 615 ton, długości niemal 100 metrów i wysokości 6,4 metra każda, podzielone zostały na mniejsze elementy. Składowane były w fabryce tubingów przy ul. Marywilskiej.

Od dzisiejszej nocy rozpoczęły się transporty pierwszej z tarcz na stację C21 Bródno, gdzie budowany jest szyb startowy. Montaż tarcz będzie prowadzony na placu budowy, a następnie tarcze zostaną opuszczone do szybu startowego. Po zakończeniu montażu i rozruchu na przełomie marca i kwietnia ruszy pierwsza tarcza drążąca tunele w kierunku stacji Trocka, zaś po około miesiącu w ślad za nią ruszy drugi TBM.

Nocami kolejne elementy tarczy TBM będą przewożone transportem specjalnym na plac budowy stacji C21 Bródno. Na odcinku bródnowskim tunele będą drążyły TBM Anna i TBM Maria.

Długość tuneli północno-wschodniego odcinka drugiej linii metra to 5787 metrów. Daje to 3858 prefabrykowanych pierścieni po 1,5 metra każdy. Maszyny skrawające od momentu uruchomienia będą pracowały 24 godziny na dobę. Jedynym warunkiem dla zatrzymania pracy jest problem z napotkanym podłożem lub z samą maszyną czy też wymiana ostrzy tnących. Tarcza TBM jest w pełni zmechanizowana, jednak jej pracę nadzoruje 12-osobowa załoga, która pracuje na cztery zmiany. Do napędu TBM służy 16 par siłowników hydraulicznych.

Więcej...

Umowa na studium techniczne dla M3 na Pragę-Południe podpisana

Studium techniczne dla linii metra M3 w pierwszym etapie obejmie Pragę-Południe. Zgodnie z założeniami podpisanej właśnie umowy w ciągu roku poznamy odpowiedzi na najważniejsze pytania związane z przebiegiem i lokalizacją podziemnej kolei na odcinku Stadion Narodowy – Gocław.

Do przetargu na opracowanie studium technicznego dla III linii metra przez Pragę-Południe zgłosiło się pięciu wykonawców. Komisja Przetargowa Metra Warszawskiego za najkorzystniejszą uznała ofertę Konsorcjum:Egis Poland Sp. z o.o. – Lider, „Transeko” Brzeziński, Dybicz, Szagala Sp.j., Egis Rail S.A. O wyborze zwycięzcy w 58% zdecydowała cena, a także: doświadczenie koordynatora (18%), doświadczenie analityka ruchu (12%), doświadczenie planisty/urbanisty (6%) i doświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej (6%).

Zadaniem wyłonionego wykonawcy będzie szczegółowa analiza trzech wariantów przebiegu I etapu budowy linii metra M3:

  • wariant I - przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków     zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP);
  • wariant II - przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja E5 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego;
  • wariant III - przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.

Już po trzech miesiącach otrzymamy wstępny raport zawierający:

  • wstępną analizę w zakresie przebiegu linii i lokalizacji stacji;
  • informacje o otoczeniu planowanej trasy;
  • uwarunkowania transportowe i techniczne;
  • możliwości realizacyjne;
  • powiązania stacji z innymi środkami komunikacji.

W ciągu 12 miesięcy powstanie pełne opracowanie, które zawierać będzie szczegółową analizę porównawczą z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych), przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych.

Projektanci za swoją pracę otrzymają kwotę 1 906 500,00zł zł brutto.

Dzięki pozyskaniu studium technicznego możliwe będzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczych do budowy linii metra M3. Na dalszych etapach wykonane zostaną m.in. badania geologiczne, opracowane studium wykonalności, wykonane projekty koncepcyjne oraz budowlane dla inwestycji.

 

Więcej...

Świąteczne metro rusza na trasę

W tym roku, 6 grudnia, ponownie został uruchomiony świąteczny pociąg w metrze. Wyruszył ze stacji Trocka o godzinie 8.35.
Skład przyozdobiony dekoracjami związanymi z Bożym Narodzeniem pojawił się stacjach II linii podziemnej kolei. Będzie go można spotkać od 6 grudnia do 6 stycznia, w ciągu całego dnia kursowania.
Na wagonach pociągu Inspiro oprócz typowo świątecznych ozdób znajdują się także warszawskie motywy:  Syrenka, most Świętokrzyski, Kolumna Zygmunta i Stare Miasto, misie z warszawskiego ZOO.
Warszawki pociąg świąteczny będzie jeździł wyłącznie po linii M2, jednakże dla pasażerów korzystających z linii M1 metro również przygotowano atrakcję. Od soboty, 7 grudnia, na pierwszej nitce podziemnej kolei pojawi się skład-niespodzianka.
W Mikołajki, dniu inauguracji świątecznego pociągu, pasażerowie podziemnej kolei byli częstowani cukierkami i pierniczkami w pociągach i na wybranych stacjach metra.

Więcej...

Wmurowano kamień węgielny pod budowę metra na Bródnie

Na budowie północno-wschodniego odcinka II linii metra przyszedł czas na wmurowanie kamienia węgielnego. Podczas uroczystości na przyszłej stacji C21 Bródno metalowa tuba z aktem erekcyjnym została umieszczona w stropie podziemnego przystanku.

Na stacji C21 Bródno rozpoczęły się prace przy budowie poziomu -1, czyli przyszłej antresoli stacji. To właśnie tam odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod tę inwestycję. Stacja Bródno jest największym placem budowy, a zarazem najważniejszym. Tu znajdować się będzie szyb startowy dla dwóch maszyn TBM, które na początku przyszłego roku rozpoczną drążenie podziemnych tuneli.

Zgodnie z podpisanym we wrześniu 2018 roku kontraktem na północno-wschodnim odcinku metra wybudowane zostaną trzy stacje: C19 Zacisze, C20 Kondratowicza oraz C21 Bródno. Połączy je ponad cztery kilometry tuneli. Za podziemnym przystankiem Bródno powstaje również hala z komorą rozjazdów i 11 torów odstawczych. Na trasie podziemnej kolei wybudowane zostaną także trzy wentylatornie. Realizatorem tego wartego 1 397 895 000 zł kontraktu jest konsorcjum firm Gülermak i Astaldi. Prace budowlane zakończą się we wrześniu 2021 roku. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Więcej...

Zobacz wszystkie aktualności