Wielkość tekstu:

Aktualności

Nie ma dostępnych aktualności.

Zawody o Puchar Krecika 2019

W minioną niedzielę, 20 stycznia na terenie Ośrodka Szczęśliwice w Warszawie odbyła się szósta Edycja Zawodów o Puchar Krecika zorganizowana wspólnie przez Spółkę Metro Warszawskie, Stołeczne Centrum Sportu Aktywna Warszawa oraz Warszawski Klub Narciarski.
Tegoroczna edycja przyciągnęła największą liczbę uczestników. Około 200 narciarzy stawiło się wraz z kibicującymi im rodzinami. Uczestnicy zawodów byli klasyfikowani w 5 kategoriach wiekowych, z podziałem na grupy dziewczynek i chłopców. Wszystkim zawodnikom, każdej kategorii wiekowej, uczestniczącym w VI Edycji Zawodów o Puchar Krecika zostały wręczone pamiątkowe dyplomy oraz zestawy gadżetów z metrowskim krecikiem. Zwycięzcy natomiast dodatkowo otrzymali pamiątkowe puchary.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w Zawodach. Dziękujemy wszystkim obecnym za stworzenie wspaniałej atmosfery podczas Zawodów.

Więcej...

Budowa metra na Bródnie – zmiany w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej

Etapami, przez trzy kolejne weekendy na Bródnie wprowadzane będą objazdy związane z budową trzech stacji i tuneli II linii metra. Oprócz pieszych i kierowców, zmiany w ruchu dotyczyć będą również komunikacji miejskiej. Rozpoczynają się prace przygotowujące wprowadzenie nowej organizacji ruchu.

Więcej...

Informacja o zaawansowaniu prac na odcinku bródnowskim M2

W związku z licznymi pytaniami odnośnie wdrożenia czasowej organizacji ruchu oraz zakresem wykonywanych prac na ostatnich 3 stacjach M2 informujemy, że umowa na budowę na odcinka bródnowskiego została podpisana 28 września 2018 r.

Bezpośrednio po podpisaniu umowy Wykonawca przejął tereny pod przyszłe place budów.

Obecnie prowadzone są prace związane z przygotowaniem placów budowy (m.in. wycinka kolidujących z inwestycją drzew i krzewów) oraz pod przebudowę instalacji podziemnych, w tym sieci wodociągowej na terenach, które nie wchodzą w pas drogowy i nie powodują utrudnień komunikacyjnych. Rozpoczęto przebudowę sieci wodociągowych wzdłuż ulicy Kondratowicza po obu stronach (północnej i południowej) w rejonie stacji Bródno. Wykonawca wykonał cztery tymczasowe komory ciepłownicze wraz z wyposażeniem (zasuwy, zawory, itd.) na ulicy Kondratowicza w rejonie przyszłej stacji metra C20. Dzięki temu możliwe będzie wykonanie przebudowy sieci ciepłowniczych z jednoczesnym zapewnieniem ciągłości dostaw ciepła dla wszystkich okolicznych odbiorców.

Rozpoczęto montaż urządzeń monitoringu,  Wykonawca skontaktował się ze wszystkim wspólnotami, celem ustalenia lokalizacji urządzeń.

Prowadzona jest także przebudowa przedszkola i rozbiórka pawilonów handlowych, trwa mobilizacja sprzętu na poszczególnych obiektach.

Przed wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu zostanie przeprowadzona akcja informacyjna dotycząca zmian w organizacji ruchu oraz komunikacji miejskiej. Zorganizowane zostaną spotkania z mieszkańcami, wydrukowane zostaną foldery informacyjne, plakaty. Informacje dotyczące zmian będą dostępne m.in. na stronach internetowych oraz w Urzędzie Dzielnicy Targówek.

Więcej...

Świąteczne metro znów ruszyło!

W mikołajki, 6 grudnia na tory wyruszyły dwa świąteczne pociągi metra.
Nasi pasażerowie będą mieli okazję podróżowania świątecznymi pociągami po obu liniach, aż do 6 stycznia 2019 roku. Składy przyozdobione świątecznymi dekoracjami będą kursowały codziennie od około godziny 7:00 do 20:00.

Na wagonach pociągu Inspiro, który kursuje po centralnym odcinku II linii metra, oprócz typowo świątecznych ozdób, znajdują się również warszawskie motywy: Syrenka, most Świętokrzyski, Kolumna Zygmunta i Stare Miasto.

W mikołajki, w dniu inauguracji świątecznych pociągów, pasażerowie podziemnej kolejki są częstowani cukierkami i pierniczkami. Hostessy ze słodkim poczęstunkiem można spotkać w wagonach świątecznego pociągu oraz na wybranych stacjach metra.

Więcej...

Warszawa z całą drugą linią metra

Za trzy lata pociągi obsługujące II linię metra dojadą do nowo powstałych stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich. Dziś, 15 listopada, podpisano ostatnią umowę na rozbudowę II linii metra w Warszawie. Tym samym linia M2 podziemnej kolei połączyła Targówek z Bemowem.

Dziś, 15 listopada, podpisana została ostatnia umowa na wybudowanie tuneli i stacji na drugiej linii podziemnej kolei, na styku Woli i Bemowa. Kontrakt wart 959 249 940,00 zł, w ciągu 36 miesięcy, zrealizuje konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) oraz Astaldi S.p.A.

Umowa dotyczy budowy najkrótszego fragmentu II linii metra składającego się z dwóch i pół kilometra tuneli, wentylatorni szlakowej oraz dwóch stacji – Ulrychów (C05), a także Powstańców Śląskich (C04). Pierwsza z nich powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Za tą stacją przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach wyjścia ze stacji będą prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe. W sumie wybudowanych zostanie prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury.

Dla stacji C05 Ulrychów oraz C04 Powstańców Śląskich, a także łączących je tuneli szlakowych D5 i D6 wydany został już komplet pozwoleń na budowę. Dzięki temu realizacja tej inwestycji może rozpocząć się niezwłocznie po podpisaniu umowy.

Cała M2
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Obecnie warszawiacy mogą korzystać z centralnego odcinka linii M2, który został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i blisko 6 km tuneli. Obecnie intensywne prace trwają na budowie trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Pod koniec września podpisana została także umowa na rozbudowę drugiej linii metra na Bródno – od planowanej stacji Zacisze, przez stację Kondratowicza do stacji Bródno. To ok. 4 km trasy na końcu której powstanie hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Rozbudowę przeprowadzi konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy te wykonają projekt, a następnie wybudują ostatni odcinek drugiej linii metra na Bemowie. Ten będzie się składał z ok. 4 km trasy, trzech stacji   (Lazurowa, Chrzanów i Karolin, a także nowej Stacji Techniczno-Postojowej. Zgodnie z zawartym w piątek, 9 listopada, kontraktem na realizację tej inwestycji budowniczowie mają 48 miesięcy.

Dziennie z centralnego odcinka II linii metra korzysta około 150 tysięcy pasażerów.

Więcej...

Zobacz wszystkie aktualności