pliki/Gdanski/DwGdanski03-2011-9.jpg

 

Stacja metra Dworzec Gdański sąsiaduje z dworcem kolejowym, co w zamyśle projektantów miało znacznie ułatwić komunikację mieszkańców podwarszawskich miejscowości z centrum miasta (dojeżdżają tu pociągi m.in. z Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego, Nasielska, Ciechanowa). Aby w pełni zrealizować ten cel niezbędne było połączenie komunikacyjne pomiędzy stacją metra a dworcem PKP. Przejście podziemne przebiega od stacji metra do budynków dworca, oraz pod torami i peronami kolejowymi stacji Warszawa Gdańska do wyjść zaraz za terenem dworca w rejonie projektowanej ul. gen. J. Zajączka (dawniej projektowanej jako ul. Rydygiera). Aby ułatwić komunikację osobom niepełnosprawnym wybudowano także windy, którymi można dostać się na perony. 

Połączenie komunikacyjne pomiędzy stacją metra Dworzec Gdański, a dworcem PKP Warszawa Gdańska pomaga w zintegrowaniu różnych środków transportu zbiorowego, a tym samym skraca czas przesiadek pomiędzy nimi, co pomaga w skróceniu czasu podróży. Dodatkowo przyczynia się do poprawy dostępności obiektów dworca i stacji dla osób niepełnosprawnych, oraz wzrostu bezpieczeństwa drogowego w tym rejonie.

 

Galeria z budowy stacji Dw. Gdański

Kwiecień 2010 r.
Dworzec Gdanski  Dworzec Gdanski 1  Dworzec Gdanski 2  Dworzec Gdanski 3  Dworzec Gdanski 4  Dworzec Gdanski 5  Dworzec Gdanski 6  Dworzec Gdanski 7 

Czerwiec 2010 r.
Dworzec Gdanski 8  Dworzec Gdanski 10  Dworzec Gdanski 12  Dworzec Gdanski 13 

Sierpień 2010 r.
Dworzec Gdanski 15  Dworzec Gdanski 16  Dworzec Gdanski 17  Dworzec Gdanski 18  Dworzec Gdanski 19  Dworzec Gdanski 20  Dworzec Gdanski 21  Dworzec Gdanski 22 

Wrzesień 2010 r.
Dworzec Gdanski 23  Dworzec Gdanski 24  Dworzec Gdanski 25  Dworzec Gdanski 32 

Marzec 2011 r.
Dworzec Gdanski 33  Dworzec Gdanski 34  Dworzec Gdanski 35  Dworzec Gdanski 37  Dworzec Gdanski 38  Dworzec Gdanski 39  Dworzec Gdanski 40  Dworzec Gdanski 41  Dworzec Gdanski 42