Informacja w sprawie ruchu pasażerskiego pomiędzy peronami stacji Świętokrzyska M1 i M2

Istnieją dwa połączenia pomiędzy peronami stacji Świętokrzyska I i II linii. Odległość mierzona pomiędzy środkami peronów obu stacji wynosi:

  • przejściem poprzez poziom -1 (antresola) - 165 metrów,
  • przejście przez poziom -2 (na końcach peronów) - 166 metrów.

Oba przejścia łączące perony stacji Świętokrzyska I i II linii warszawskiego metra spełniają wszystkie wymogi w zakresie bezpieczeństwa.

Więcej informacji (plik PDF, 640KB)

Więcej...

Tytuł artykułu przedstawia nieprawdziwe informacje

Tytuł zamieszczonego w Magazynie Warszawa w dniu 5 kwietnia 2019r. artykułu: „Pasażer metra pobity na oczach strażnika” przedstawia nieprawdziwe informacje.

Fakty są następujące: konflikt miał miejsce 3 kwietnia 2019 roku wewnątrz jadącego pociągu nr 30, w tunelu pomiędzy stacjami Natolin i Kabaty. Zdarzenie trwało dwie minuty - od godz. 19:06:54 do godz. 19:08:55. Wartownik nie był świadkiem zajścia między pasażerami. Nie było go w pociągu. Pełnił służbę na peronie stacji Kabaty.

Pomimo posiadania przez redaktora Kacpra Sulowskiego wyjaśnień i informacji w tej sprawie, w tytule przedstawiono nieprawdziwy obraz sytuacji.

Więcej...

Stanowisko w sprawie materiału TVP3 Warszawa

W związku opublikowanym przez TVP3 Warszawa w dniu 1 kwietnia o godzinie 13.23 materiałem dotyczącym wydarzeń z dnia 31 marca i 27 stycznia br. żądamy zaprzestania rozpowszechniania nieprawdziwych informacji odnośnie braku reakcji Metra Warszawskiego na zaistniałe zdarzenia.

W obu przypadkach reakcja Spółki była natychmiastowa. Odnośnie zdarzenia zaistniałego w dniu 31 marca br. informujemy, że od momentu przeskoczenia przez balustradę przez sprawcę do jego wybiegnięcia z peronu stacji upłynęło około 10 sekund.

Informujemy, że Metro Warszawskie Sp. z o.o. niezwłocznie powiadomiło o zdarzeniu Policję, zabezpieczony został także monitoring z kamer znajdujących się na stacji w celu umożliwienia wszczęcia postępowania przez odpowiednie służby odpowiadające za bezpieczeństwo na peronach metra, podjęcie działań w celu identyfikacji sprawcy oraz pociągniecie go do odpowiedzialności. Policja wszczęła postępowanie w dniu 1 kwietnia.

Równocześnie informujemy, że przedstawiona w materiale wypowiedź red. Marcina Włodarskiego dotycząca wejścia do tunelu osób nieuprawnionych w dniu 27 stycznia br. stoi w sprzeczności z rzeczywistym przebiegiem zdarzenia opisanym w opublikowanym komunikacie Spółki.

Przypominamy, że ujawnienie obecności nieuprawnionych osób w tunelu metra spowodowało natychmiastowe działanie służb Metra Warszawskiego Sp. z o.o. Od momentu nieuprawnionego wejścia o godz. 05:05 w strefę zastrzeżoną do momentu wykrycia sprawców minęły 2 minuty, zaś do wyłączenia napięcia w tunelu w rejonie zdarzenia minęły 4 minuty.
Umożliwiło to niezwłoczne wejście do tunelu wartowników Straży Metra Warszawskiego. Ujęcie sprawców nastąpiło w ciągu 25 minut.

Więcej...

27 Finał WOŚP z Metrem Warszawskim

Metro Warszawskie Sp. z o.o.  przekazało w tym roku na aukcję podczas 27 finału WOŚP spacer tunelem pod Wisłą.

Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w licytacji, a Zwycięzcy gratulujemy. Cieszymy się, że nasza propozycja spotkała się z tak dużym zainteresowaniem i już zaczynamy zbierać pomysły na kolejny finał WOŚP.

Wycieczka odbyła się w nocy po zakończeniu kursowania pociągów. Zwycięzca aukcji wraz z zaproszonymi przez Niego osobami, w towarzystwie pracowników Spółki przeszedł tunelem metra ze stacji Centrum Nauki Kopernik do stacji Stadion Narodowy.

Więcej...

Zawody o Puchar Krecika 2019

W minioną niedzielę, 20 stycznia na terenie Ośrodka Szczęśliwice w Warszawie odbyła się szósta Edycja Zawodów o Puchar Krecika zorganizowana wspólnie przez Spółkę Metro Warszawskie, Stołeczne Centrum Sportu Aktywna Warszawa oraz Warszawski Klub Narciarski.
Tegoroczna edycja przyciągnęła największą liczbę uczestników. Około 200 narciarzy stawiło się wraz z kibicującymi im rodzinami. Uczestnicy zawodów byli klasyfikowani w 5 kategoriach wiekowych, z podziałem na grupy dziewczynek i chłopców. Wszystkim zawodnikom, każdej kategorii wiekowej, uczestniczącym w VI Edycji Zawodów o Puchar Krecika zostały wręczone pamiątkowe dyplomy oraz zestawy gadżetów z metrowskim krecikiem. Zwycięzcy natomiast dodatkowo otrzymali pamiątkowe puchary.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w Zawodach. Dziękujemy wszystkim obecnym za stworzenie wspaniałej atmosfery podczas Zawodów.

Więcej...

Budowa metra na Bródnie – zmiany w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej

Etapami, przez trzy kolejne weekendy na Bródnie wprowadzane będą objazdy związane z budową trzech stacji i tuneli II linii metra. Oprócz pieszych i kierowców, zmiany w ruchu dotyczyć będą również komunikacji miejskiej. Rozpoczynają się prace przygotowujące wprowadzenie nowej organizacji ruchu.

Więcej...

Informacja o zaawansowaniu prac na odcinku bródnowskim M2

W związku z licznymi pytaniami odnośnie wdrożenia czasowej organizacji ruchu oraz zakresem wykonywanych prac na ostatnich 3 stacjach M2 informujemy, że umowa na budowę na odcinka bródnowskiego została podpisana 28 września 2018 r.

Bezpośrednio po podpisaniu umowy Wykonawca przejął tereny pod przyszłe place budów.

Obecnie prowadzone są prace związane z przygotowaniem placów budowy (m.in. wycinka kolidujących z inwestycją drzew i krzewów) oraz pod przebudowę instalacji podziemnych, w tym sieci wodociągowej na terenach, które nie wchodzą w pas drogowy i nie powodują utrudnień komunikacyjnych. Rozpoczęto przebudowę sieci wodociągowych wzdłuż ulicy Kondratowicza po obu stronach (północnej i południowej) w rejonie stacji Bródno. Wykonawca wykonał cztery tymczasowe komory ciepłownicze wraz z wyposażeniem (zasuwy, zawory, itd.) na ulicy Kondratowicza w rejonie przyszłej stacji metra C20. Dzięki temu możliwe będzie wykonanie przebudowy sieci ciepłowniczych z jednoczesnym zapewnieniem ciągłości dostaw ciepła dla wszystkich okolicznych odbiorców.

Rozpoczęto montaż urządzeń monitoringu,  Wykonawca skontaktował się ze wszystkim wspólnotami, celem ustalenia lokalizacji urządzeń.

Prowadzona jest także przebudowa przedszkola i rozbiórka pawilonów handlowych, trwa mobilizacja sprzętu na poszczególnych obiektach.

Przed wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu zostanie przeprowadzona akcja informacyjna dotycząca zmian w organizacji ruchu oraz komunikacji miejskiej. Zorganizowane zostaną spotkania z mieszkańcami, wydrukowane zostaną foldery informacyjne, plakaty. Informacje dotyczące zmian będą dostępne m.in. na stronach internetowych oraz w Urzędzie Dzielnicy Targówek.

Więcej...

Świąteczne metro znów ruszyło!

W mikołajki, 6 grudnia na tory wyruszyły dwa świąteczne pociągi metra.
Nasi pasażerowie będą mieli okazję podróżowania świątecznymi pociągami po obu liniach, aż do 6 stycznia 2019 roku. Składy przyozdobione świątecznymi dekoracjami będą kursowały codziennie od około godziny 7:00 do 20:00.

Na wagonach pociągu Inspiro, który kursuje po centralnym odcinku II linii metra, oprócz typowo świątecznych ozdób, znajdują się również warszawskie motywy: Syrenka, most Świętokrzyski, Kolumna Zygmunta i Stare Miasto.

W mikołajki, w dniu inauguracji świątecznych pociągów, pasażerowie podziemnej kolejki są częstowani cukierkami i pierniczkami. Hostessy ze słodkim poczęstunkiem można spotkać w wagonach świątecznego pociągu oraz na wybranych stacjach metra.

Więcej...

Warszawa z całą drugą linią metra

Za trzy lata pociągi obsługujące II linię metra dojadą do nowo powstałych stacji Ulrychów i Powstańców Śląskich. Dziś, 15 listopada, podpisano ostatnią umowę na rozbudowę II linii metra w Warszawie. Tym samym linia M2 podziemnej kolei połączyła Targówek z Bemowem.

Dziś, 15 listopada, podpisana została ostatnia umowa na wybudowanie tuneli i stacji na drugiej linii podziemnej kolei, na styku Woli i Bemowa. Kontrakt wart 959 249 940,00 zł, w ciągu 36 miesięcy, zrealizuje konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) oraz Astaldi S.p.A.

Umowa dotyczy budowy najkrótszego fragmentu II linii metra składającego się z dwóch i pół kilometra tuneli, wentylatorni szlakowej oraz dwóch stacji – Ulrychów (C05), a także Powstańców Śląskich (C04). Pierwsza z nich powstanie pod ul. Górczewską w rejonie Białowiejskiej; druga pod ul. Górczewską – po wschodniej stronie skrzyżowania z ul. Powstańców Śląskich. Za tą stacją przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach wyjścia ze stacji będą prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe. W sumie wybudowanych zostanie prawie 300 tysięcy metrów sześciennych podziemnej kubatury.

Dla stacji C05 Ulrychów oraz C04 Powstańców Śląskich, a także łączących je tuneli szlakowych D5 i D6 wydany został już komplet pozwoleń na budowę. Dzięki temu realizacja tej inwestycji może rozpocząć się niezwłocznie po podpisaniu umowy.

Cała M2
Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Obecnie warszawiacy mogą korzystać z centralnego odcinka linii M2, który został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i blisko 6 km tuneli. Obecnie intensywne prace trwają na budowie trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. Pod koniec września podpisana została także umowa na rozbudowę drugiej linii metra na Bródno – od planowanej stacji Zacisze, przez stację Kondratowicza do stacji Bródno. To ok. 4 km trasy na końcu której powstanie hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Rozbudowę przeprowadzi konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy te wykonają projekt, a następnie wybudują ostatni odcinek drugiej linii metra na Bemowie. Ten będzie się składał z ok. 4 km trasy, trzech stacji   (Lazurowa, Chrzanów i Karolin, a także nowej Stacji Techniczno-Postojowej. Zgodnie z zawartym w piątek, 9 listopada, kontraktem na realizację tej inwestycji budowniczowie mają 48 miesięcy.

Dziennie z centralnego odcinka II linii metra korzysta około 150 tysięcy pasażerów.

Więcej...

II linia metra z nowym STP

Za cztery lata pociągi obsługujące II linię metra zjadą do nowej Stacji Techniczno-Postojowej Karolin. Po drodze pokonają cztery kilometry tuneli i zatrzymają się na stacjach Lazurowa, Chrzanów i Karolin. Dziś, 9 listopada, podpisano umowę na budowę ostatniego odcinka podziemnej kolei na Bemowie.

Zadaniem wykonawcy bemowskiego odcinka II linii metra będzie zarówno zaprojektowanie, jak i wykonanie całej infrastruktury podziemnej kolei. Na południowo-zachodnim końcu linii M2 powstaną trzy stacje: C03 „Lazurowa” po południowej stronie ul. Górczewskiej w rejonie ul. Lazurowej, C02 „Chrzanów” w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej, a także C01 „Karolin” w rejonie zbiegu ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej. Za ostatnią z nich wybudowana zostanie również nowa Stacja Techniczno-Postojowa „Karolin”. To właśnie tam będą zjeżdżały pociągi obsługujące II linię metra. Tam również będą odbywały się ich przeglądy i wszystkie naprawy. Budowany odcinek podziemnej kolei, stację oraz STP połączy w sumie ponad 4 kilometry tuneli – powstaną po dwa, dla każdego z kierunków osobno. Wykonawcy na zrealizowanie projektu wartego 1 622 951 790 zł, będą mieli 48 miesięcy.

Pod koniec września, Komisja ds. Nazewnictwa Miejskiego Rady m.st. Warszawy, podjęła decyzję o zmianie nazw roboczych końcówki bemowskiego odcinka metra. Dotychczasową, ostatnią stację „Połczyńska”, a także nazwę Stacji Techniczno-Postojowej „Mory” zastąpiła nazwa „Karolin”. Teraz tę decyzję musi zatwierdzić Rada m.st. Warszawy.

Cała druga linia metra będzie gotowa przed 2023 rokiem. Wszystkie odcinki rozbudowywanej linii M2 są w budowie lub prowadzone jest postępowanie poprzedzające podpisanie umów z wykonawcami. Centralny odcinek linii M2 został uruchomiony 8 marca 2015 roku. Składa się z siedmiu stacji i blisko 6 km tuneli. Obecnie trwa budowa trzech stacji na Pradze-Północ i Targówku, a także trzech na Woli. Odpowiednio dla wschodniego odcinka, realizowanego przez firmę Astaldi, to ok. 3,12 km trasy, a dla zachodniego, drążonego przez Gülermak, ok. 3,4 km. Obydwie budowy zakończą się w 2019 r. 28 września, podpisana została także umowa na budowę drugiej linii metra na Bródno – od planowanej stacji Zacisze, przez stację Kondratowicza do stacji Bródno. To ok. 4 km trasy na końcu której powstanie hala – z 11 torami – która będzie służyła do zawracania i postoju pociągów. Rozbudowę przeprowadzi konsorcjum Gülermak i Astaldi. Firmy te zostały także zwycięzcami w przetargu na budowę tuneli i dwóch stacji: Ulrychów oraz Powstańców Śląskich. To fragment pomiędzy obecnie budowanym odcinkiem, a końcowym etapem II linii metra na Bemowie.

Dziennie z centralnego odcinka linii M2 korzysta około 150 tysięcy pasażerów.

 

Więcej...