Budowa metra na Bemowie – pierwsze objazdy

Przed nami pierwsze zmiany w układzie drogowym i komunikacji miejskiej spowodowane budową stacji „Ulrychów” i „Powstańców Śląskich”. Ograniczenia i objazdy będą wprowadzane etapami tak, by ruch w rejonie placów budów odbywał się jak najsprawniej.

Więcej...

Zapraszamy na dzień otwarty na stacji Młynów

Budowa wolskiego odcinka II linii metra jest coraz bardziej zaawansowana. Już wkrótce warszawiacy zobaczą, jak w ciągu kilku miesięcy zmieniła się przyszła stacja Młynów. W sobotę, 11 maja, w godz. 11.00-15.00 zapraszamy na dzień otwarty.

Stacja Młynów, powstaje pod ul. Górczewska między wiaduktem linii kolejowej. Zwiedzający zejdą po gotowych i obłożonych kamiennymi płytami schodach na poziom -1, a następnie na peron przyszłej stacji. Tam zobaczą m.in. pierwsze wykończone ściany zatorowe, ułożone torowisko oraz niemal gotowy sufit. Dodatkowo goście zajrzą do „energetycznego serca” wolskiego odcinka M2 – pomieszczenia 200. To tam są transformatory oraz urządzenia odpowiadające za zasilanie tego fragmentu podziemnej kolei.

Zasady uczestnictwa w dniu otwartym
Stację Młynów będzie można zobaczyć w sobotę, 11 maja, od godz. 11.00 do 15.00. Warunkiem udziału w wydarzeniu jest przyniesienie wydrukowanego i podpisanego regulaminu wydarzenia, który można znaleźć TUTAJ (plik PDF, 142 KB)

Wejście na teren stacji będzie od strony ul. Syreny. Zwiedzający będą się poruszać w zorganizowanych grupach. Ze względu na etap budowy, nie było możliwe przygotowanie trasy dla potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poruszających się na wózkach oraz dzieci wymagających przewożenia w wózkach.

Zwiedzający nie mogą być pod wpływem alkoholu lub środków odurzających. Wymagany jest odpowiedni strój:

  • kryte obuwie na twardej podeszwie;
  • długie spodnie;
  • kask ochronny oraz kamizelka odblaskowa (uczestnicy otrzymają na placu budowy).

Wykonawca ma prawo odmówić wstępu na budowę osobom, których zachowanie wskazuje na stan po spożyciu alkoholu lub środków odurzających, a strój nie jest zgodny z wymaganiami. Może też odmówić zwiedzającemu dalszej wycieczki po placu budowy, jeżeli kierowane przez niego prośby zostaną przez zwiedzającego zignorowane. Wszystkie ograniczenia są tylko i wyłącznie dla bezpieczeństwa zwiedzających.

Więcej...

Metro Warszawskie obecne na Festiwalu Europejskim

Metro Warszawskie uczestniczyło w „Festiwalu Europejskim”, przygotowanym z okazji 15-tej rocznicy przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Wydarzenie to, organizowane przez Miasto Stołeczne Warszawa, odbyło się 1 maja br. na Krakowskim Przedmieściu, pl. Zamkowym oraz przy Multimedialnym Parku Fontann.

Więcej...

Metro łączy się

Zakończenie budowy wschodniego odcinka II linii metra coraz bliżej. Przed nami ostatnia faza testów ruchu pociągów, która potrwa od soboty, 27 kwietnia, do niedzieli, 5 maja. Próby spowodują zmiany w kursowaniu M2. W tym czasie pasażerowie będą mogli korzystać z zastępczych linii autobusowych i tramwajowej.

W czasie testów pociągi na centralnym odcinku II linii metra będą jeździły wahadłowo po obu torach między stacjami Rondo Daszyńskiego a Stadion Narodowy. Stacja Dworzec Wileński będzie w tym czasie zamknięta. Pod ziemią będą pracowali specjaliści, którzy połączą wszystkie systemy centralnego odcinka linii M2 z nowo wybudowanym fragmentem na Pradze-Północ i Targówku. Przeprowadzą też niezbędne testy z kursującym po nowej trasie pociągiem.

Początek prac planowany jest w nocy z piątku na sobotę, z 26 na 27 kwietnia. Nie będzie wtedy nocnych kursów pociągów na linii M2.

W czasie prac, których zakończenie planowane jest na 5 maja, pasażerowie będą mogli korzystać z komunikacji zastępczej: tramwajowej linii 72 oraz autobusowych ZM2 i Z-5. Oto ich trasy:

  • 72: RATUSZOWA-ZOO – Jagiellońska – Ratuszowa – Targowa – Trasa W-Z – Wolska – CM.WOLSKI,
  • ZM2:
    • w kierunku Dw. Wileński: EMILII PLATER 02 – Emilii Plater – Świętokrzyska – M. Kopernika – Tamka – most Świętokrzyski – Zamoście – Sokola – J. Zamoyskiego – Jagiellońska – S. Okrzei – Targowa – 11 Listopada – Inżynierska – Wileńska – DW.WILEŃSKI 09,
    • w kierunku Emilii Plater: DW.WILEŃSKI 09 – Wileńska – Targowa – ks. I. Kłopotowskiego – Jagiellońska – J. Zamoyskiego – Sokola – Zamoście – most Świętokrzyski – Zajęcza – Dobra  - Tamka – M. Kopernika – Świętokrzyska – Emilii Plater – EMILII PLATER 02.
  • Z-5:
    • w kierunku Centrum: OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – M. Kasprzaka – Prosta – Świętokrzyska – Marszałkowska – CENTRUM 53,
    • w kierunku Os. Górczewska: CENTRUM 53 – Marszałkowska – Al. Jerozolimskie – Emilii Plater – Prosta – M. Kasprzaka – Wolska – Połczyńska – Lazurowa – Górczewska – OS.GÓRCZEWSKA.

Trasa autobusów linii ZM2 nieznacznie zmieni się w niedzielę, 28 kwietnia od godz. 19.30, a także 2 i 3 maja. Wówczas przy dworcu Wileńskiem autobusy będą się zatrzymywały na przystanku DW.WILEŃSKI 14, a w kierunku Emilii Plater pojadą trasą Wileńska – Szwedzka – al. Solidarności – Targowa i dalej trasą podstawową.

Otwarcie ulicy Targowej

Budowniczowie metra kończą swoje prace w rejonie stacji Dworzec Wileński i w czwartek, 25 kwietnia, ok. godz. 22.00 zostanie otwarta ulica Targowa pomiędzy ulicami Wileńską a 11 Listopada. Dzięki temu na podstawowe trasy wrócą autobusy linii: 166, 169, 170, 338, N03, N14, N64 i będą się zatrzymywały na przystankach Inżynierska 02 i 06.

W tym miejscu na ul. Targowej w czasie budowy był szyb, którym tarcze drążące tunele metra zostały wyjęte spod ziemi po skończeniu pracy.

Więcej...

Informacja w sprawie ruchu pasażerskiego pomiędzy peronami stacji Świętokrzyska M1 i M2

Istnieją dwa połączenia pomiędzy peronami stacji Świętokrzyska I i II linii. Odległość mierzona pomiędzy środkami peronów obu stacji wynosi:

  • przejściem poprzez poziom -1 (antresola) - 165 metrów,
  • przejście przez poziom -2 (na końcach peronów) - 166 metrów.

Oba przejścia łączące perony stacji Świętokrzyska I i II linii warszawskiego metra spełniają wszystkie wymogi w zakresie bezpieczeństwa.

Więcej informacji (plik PDF, 640KB)

Więcej...

Tytuł artykułu przedstawia nieprawdziwe informacje

Tytuł zamieszczonego w Magazynie Warszawa w dniu 5 kwietnia 2019r. artykułu: „Pasażer metra pobity na oczach strażnika” przedstawia nieprawdziwe informacje.

Fakty są następujące: konflikt miał miejsce 3 kwietnia 2019 roku wewnątrz jadącego pociągu nr 30, w tunelu pomiędzy stacjami Natolin i Kabaty. Zdarzenie trwało dwie minuty - od godz. 19:06:54 do godz. 19:08:55. Wartownik nie był świadkiem zajścia między pasażerami. Nie było go w pociągu. Pełnił służbę na peronie stacji Kabaty.

Pomimo posiadania przez redaktora Kacpra Sulowskiego wyjaśnień i informacji w tej sprawie, w tytule przedstawiono nieprawdziwy obraz sytuacji.

Więcej...

Stanowisko w sprawie materiału TVP3 Warszawa

W związku opublikowanym przez TVP3 Warszawa w dniu 1 kwietnia o godzinie 13.23 materiałem dotyczącym wydarzeń z dnia 31 marca i 27 stycznia br. żądamy zaprzestania rozpowszechniania nieprawdziwych informacji odnośnie braku reakcji Metra Warszawskiego na zaistniałe zdarzenia.

W obu przypadkach reakcja Spółki była natychmiastowa. Odnośnie zdarzenia zaistniałego w dniu 31 marca br. informujemy, że od momentu przeskoczenia przez balustradę przez sprawcę do jego wybiegnięcia z peronu stacji upłynęło około 10 sekund.

Informujemy, że Metro Warszawskie Sp. z o.o. niezwłocznie powiadomiło o zdarzeniu Policję, zabezpieczony został także monitoring z kamer znajdujących się na stacji w celu umożliwienia wszczęcia postępowania przez odpowiednie służby odpowiadające za bezpieczeństwo na peronach metra, podjęcie działań w celu identyfikacji sprawcy oraz pociągniecie go do odpowiedzialności. Policja wszczęła postępowanie w dniu 1 kwietnia.

Równocześnie informujemy, że przedstawiona w materiale wypowiedź red. Marcina Włodarskiego dotycząca wejścia do tunelu osób nieuprawnionych w dniu 27 stycznia br. stoi w sprzeczności z rzeczywistym przebiegiem zdarzenia opisanym w opublikowanym komunikacie Spółki.

Przypominamy, że ujawnienie obecności nieuprawnionych osób w tunelu metra spowodowało natychmiastowe działanie służb Metra Warszawskiego Sp. z o.o. Od momentu nieuprawnionego wejścia o godz. 05:05 w strefę zastrzeżoną do momentu wykrycia sprawców minęły 2 minuty, zaś do wyłączenia napięcia w tunelu w rejonie zdarzenia minęły 4 minuty.
Umożliwiło to niezwłoczne wejście do tunelu wartowników Straży Metra Warszawskiego. Ujęcie sprawców nastąpiło w ciągu 25 minut.

Więcej...

27 Finał WOŚP z Metrem Warszawskim

Metro Warszawskie Sp. z o.o.  przekazało w tym roku na aukcję podczas 27 finału WOŚP spacer tunelem pod Wisłą.

Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w licytacji, a Zwycięzcy gratulujemy. Cieszymy się, że nasza propozycja spotkała się z tak dużym zainteresowaniem i już zaczynamy zbierać pomysły na kolejny finał WOŚP.

Wycieczka odbyła się w nocy po zakończeniu kursowania pociągów. Zwycięzca aukcji wraz z zaproszonymi przez Niego osobami, w towarzystwie pracowników Spółki przeszedł tunelem metra ze stacji Centrum Nauki Kopernik do stacji Stadion Narodowy.

Więcej...

Zawody o Puchar Krecika 2019

W minioną niedzielę, 20 stycznia na terenie Ośrodka Szczęśliwice w Warszawie odbyła się szósta Edycja Zawodów o Puchar Krecika zorganizowana wspólnie przez Spółkę Metro Warszawskie, Stołeczne Centrum Sportu Aktywna Warszawa oraz Warszawski Klub Narciarski.
Tegoroczna edycja przyciągnęła największą liczbę uczestników. Około 200 narciarzy stawiło się wraz z kibicującymi im rodzinami. Uczestnicy zawodów byli klasyfikowani w 5 kategoriach wiekowych, z podziałem na grupy dziewczynek i chłopców. Wszystkim zawodnikom, każdej kategorii wiekowej, uczestniczącym w VI Edycji Zawodów o Puchar Krecika zostały wręczone pamiątkowe dyplomy oraz zestawy gadżetów z metrowskim krecikiem. Zwycięzcy natomiast dodatkowo otrzymali pamiątkowe puchary.
Gratulujemy wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w Zawodach. Dziękujemy wszystkim obecnym za stworzenie wspaniałej atmosfery podczas Zawodów.

Więcej...

Budowa metra na Bródnie – zmiany w ruchu drogowym i komunikacji miejskiej

Etapami, przez trzy kolejne weekendy na Bródnie wprowadzane będą objazdy związane z budową trzech stacji i tuneli II linii metra. Oprócz pieszych i kierowców, zmiany w ruchu dotyczyć będą również komunikacji miejskiej. Rozpoczynają się prace przygotowujące wprowadzenie nowej organizacji ruchu.

Więcej...