Ulica Pratulińska znów przejezdna

W nocy z 30 na 31 lipca na ulicę Pratulińską wjadą pierwsze autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego. Wcześniej, bo już we wtorek w południe, na tę drogę wróci ruch samochodów.

Zakończenie prac przy budowie wschodniego odcinka II linii metra, a także postępy na budowie tzw. obwodnicy Targówka umożliwiają przywrócenie ruchu na kolejnych drogach. We wtorek, 30 lipca, około godz. 12.00 otwarta zostanie ul. Pratulińska pomiędzy ulicami Handlową a Trocką.

Odtworzony po budowie metra odcinek ma chodniki po obydwu stronach jezdni i drogę dla rowerów. Jest też dużo zieleni. Równocześnie udostępniony kierowcom zostanie również nowo wybudowany odcinek ul. Pratulińskiej od ul. Trockiej w kierunku Zacisza. Także tutaj jest droga dla rowerów po zachodniej stronie jezdni i miejsca parkingowe. Od ul. Trockiej będzie można dojechać do ulic S. Askenazego i Zamiejskiej. Kawałek dalej, na wysokości osiedlowych parkingów, ulica na razie będzie kończyć się ślepo. Na jej końcu powstanie szyb wydobywczy dla tarcz TBM, które wydrążą tunele z Bródna. Potem ulica Pratulińska będzie połączona ze skrzyżowaniem z ulicami Władysława Łokietka i Gilarską.

Dzięki otwarciu ul. Pratulińskiej, a wcześniej ronda u zbiegu ulic Gorzykowskiej, Myszkowskiej i Handlowej, autobusy będą mogły jeździć obwodnicą Targówka i dojechać do pętli przy ulicy Trockiej.

Więcej...

Unikatowy projekt kulturalny w warszawskim metrze

Od poniedziałku, 22 lipca na wszystkich stacjach II linii metra będzie można zobaczyć najlepsze prace ponad 40 absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie z ostatnich 10 lat. Wystawa została objęta patronatem honorowym przez Prezydenta m.st. Warszawy.

Akcja ta jest podsumowaniem 10 lat projektu „Coming Out” - corocznej, uroczystej prezentacji najciekawszych prac dyplomowych studentów Akademii z dziewięciu wydziałów. Jednocześnie jest to pierwsza artystyczna wystawa, zrealizowana w całości w przestrzeni warszawskiego metra i jeden z największych europejskich projektów tego typu.

Począwszy od lipca br., przez miesiąc, na wszystkich nośnikach reklamowych każdej stacji II linii metra, pojawią się najciekawsze prace absolwentów Akademii z ostatnich 10 lat. Na powierzchniach reklamowych znajdą się prace z różnych dziedzin sztuki, takich jak malarstwo, fotografia, scenografia i plakat. Wystawa nie tylko uatrakcyjni przestrzeń metra podczas wakacji, ale będzie też okazją do promocji sztuki i młodych polskich artystów. Ekspozycję będzie można zwiedzać do 25 sierpnia br.

Za wybór prac i opiekę artystyczną nad wystawą odpowiada Akademia Sztuk Pięknych. Firma Ströer, będąca wyłącznym operatorem nośników reklamowych na II linii metra, jest głównym partnerem i mecenasem inicjatywy.

Specjalnie na potrzeby projektu organizatorzy zaplanowali trasę zwiedzania, dzięki której każda praca odsyła do następnej. Zaprojektowana ścieżka ma ponad 1600 metrów, a obejrzenie całości wystawy może zająć od 2,5 do nawet 4 godzin. Na każdej kreacji znajdzie się również QR kod, który po zeskanowaniu przeniesie nas na stronę, gdzie można będzie dowiedzieć się więcej o artyście i jego projekcie. Skanowanie kolejnych kodów umożliwi również udział w grze miejskiej – dla pierwszych 500 osób, które zobaczą i zeskanują wszystkie prace zostały przygotowane nagrody – bilety do kina i teatru, książki i albumy nt. sztuki.

Uroczystość inaugurująca wystawę odbyła się w poniedziałek, 22 lipca o godz. 17.00 na dziedzińcu budynku ASP, przy Wybrzeżu Kościuszkowskim 37. 

Więcej...

Studium techniczne dla III linii metra – poznaliśmy oferty

5 ofert wpłynęło w przetargu na opracowanie studium technicznego dla III linii metra. Dziś, 16 lipca, poznaliśmy cenowe propozycje firm, które chcą przeanalizować warianty przebiegu linii M3 na odcinku od stacji „Stadion Narodowy” do „Gocław”.

Zadaniem zwycięzcy postępowania będzie opracowanie dokumentacji, która odpowie na najważniejsze pytania dotyczące przebiegu i lokalizacji stacji III linii metra na odcinku od stacji C14 „Stadion Narodowy” do projektowanej stacji E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Dodatkowo studium udzieli również informacji o założeniach lokalizacyjnych, technicznych, własnościowych i szacunkowych kosztach inwestycji.

16 lipca b.r., nastąpiło otwarcie ofert w postępowaniu na „Opracowanie studium technicznego III linii metra wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka w Warszawie – Etap I – Praga”. Zgłosiło się 5 oferentów: 

Nr

oferty

Nazwa (firma) i adres Wykonawcy

Cena netto

Cena brutto

1

ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o.

ul. Osmańska 12

02-823 Warszawa

3 076 000,00 zł

3 783 480,00 zł

2

Schuessler-Plan Inżynierzy Sp. z o. o.

Al. Jerozolimskie 96

00-807 Warszawa

2 976 700,00 zł

3 661 341,00 zł

3

Konsorcjum:

Infra Centrum Doradztwa Sp. z o.o. – Lider

ul. Domaniewska 47/10

02-672 Warszawa

 

Instytut Kolejnictwa

ul. Chłopickiego 50

04-275 Warszawa

3 285 000,00 zł

4 040 550,00 zł

4

Konsorcjum:

Egis Poland Sp. z o.o. – Lider

Ul. Domaniewska 39A

02-672 Warszawa

 

„Transeko” Brzeziński, Dybicz, Szagala Sp.j.

Ul. Jana i Jędrzeja Śniadeckich 20/13

00-656 Warszawa

 

Egis Rail S.A.

Lyon 69 006

168-170 avenue Thiers

1 550 000,00 zł

1 906 500,00zł

5

Konsorcjum:

Arcadis Sp. z o.o. - Lider

Al. Jerozolimskie 142B

02-305 Warszawa

 

IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o.

ul. Ślężna 104

53-111 Wrocław

 

IDOM Consulting, Engineering Architecture, S.A.U.

Avda. Zarandoa 23

48015 Bilbao, Hiszpania

2 490 000,00 zł

3 062 700,00 zł

Przed otwarciem ofert Metro Warszawskie podało kwotę, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotu zamówienia, która wynosi 4 768 710,00 złotych brutto.

Teraz oferty zostaną poddane ocenie. O wyborze zwycięzcy w 58% zdecyduje cena. Pozostałymi kryteriami oceny będą: doświadczenie koordynatora (18%), doświadczenie analityka ruchu (12%), doświadczenie planisty/urbanisty (6%) i doświadczenie projektanta w branży konstrukcyjno-budowlanej (6%).

Etap I - Praga

Wyłoniony zwycięzca tego postępowania będzie musiał poddać szczegółowej analizie trzy warianty przebiegu linii M3 na Pradze-Południe:

  • Wariant I - przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja E6 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z wytycznymi zawartymi w Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP);
  • Wariant II - przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja E5 „Gocław”, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją prezentowaną przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego;
  • Wariant III - przebieg na odcinku: stacja C14 „Stadion Narodowy” – stacja Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka – zgodnie z koncepcją zaproponowaną przez autorów opracowania.

Analiza porównawcza wariantów przebiegu III linii metra musi zostać wykonana z uwzględnieniem: kryteriów funkcjonalno-przewozowych w tym wielkości przewozów, integracji różnych podsystemów transportowych), przestrzennych (kolizje z zagospodarowaniem), środowiskowych (oddziaływanie na środowisko i warunki zamieszkania), a także ekonomicznych. Dzięki temu możliwe będzie podjęcie kolejnych prac przygotowawczych tj. wykonanie badań geologicznych, opracowanie studium wykonalności, wykonanie projektów koncepcyjnych oraz projektów budowlanych.

Więcej...

Kto zaprojektuje nowe stacje na I linii metra?

Poznaliśmy oferty przedsiębiorstw zainteresowanych wykonaniem dokumentacji przedprojektowej oraz projektów budowlanych dla stacji A12 Plac Konstytucji oraz A16 Muranów na I linii metra. Kryterium ich oceny w 60% będzie doświadczenie projektantów, a w 40% cena.

W ramach postępowania, podzielonego na dwa niezależne zadania, projektanci będą musieli wykonać prace przedprojektowe oraz przygotować projekt budowlany dla dwóch stacji A12 Plac Konstytucji i A16 Muranów na I linii metra, wraz z zaprojektowaniem niezbędnej rozbudowy lub przebudowy infrastruktury towarzyszącej (tunele, wentylatornie, systemy sterowania ruchem etc.). Wszystkie dokumenty muszą być przygotowane w zakresie niezbędnym do uzyskania pozwolenia na budowę.

Przed otwarciem ofert Inwestor Zastępczy Metro Warszawskie podał kwotę, jaką Inwestor m.st. Warszawa zamierza przeznaczyć na sfinansowanie przedmiotu zamówienia, która wynosi 7 702 260,00 złotych brutto.

11 lipca, nastąpiło otwarcie ofert w tym postępowaniu. Zgłosiło się dwóch oferentów:

  1. Biuro Projektów „Metroporojekt” Sp. z o.o., ul. Solińska 19b, 02-142 Warszawa, z oferowaną kwotą: 7 364 010,00 zł brutto;
  2. ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., ul. Osmańska 12, 02-823 Warszawa, z oferowaną kwotą 7 613 894,34 zł brutto.

Teraz oferty zostaną poddane ocenie. Głównym kryterium jest doświadczenie projektantów (60%), a w mniejszym stopniu cena za realizację projektów (40%).

Nowe stacje na linii M1

Zwycięzca postępowania będzie musiał przyjąć rozwiązania projektowe minimalizujące wpływ budowy nowych stacji na eksploatowaną linię i otoczenie. Zgodnie z założeniami dla projektantów, w czasie pracy, powinno być możliwe prowadzenie przejazdów eksploatacyjnych na linii M1 oraz dążenie do utrzymania przejezdności dla komunikacji zbiorowej i indywidualnej w czasie robót na powierzchni. Dokumentacja musi być przygotowana w taki sposób, by umożliwić zakończenie inwestycji do 2026 roku.

Dzięki powstaniu stacji Plac Konstytucji i Muranów wyraźnie poprawi się funkcjonalność i dostępność komunikacji miejskiej w ścisłym centrum stolicy, a odległość między stacjami zmniejszy się z około półtora kilometra do ok. 700 metrów. Uruchomienie dodatkowych przystanków nie wpłynie na częstotliwość kursowania pociągów na I linii metra.

Budowa dwóch stacji – Plac Konstytucji i Muranów – jest wskazana w aktualnym Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego m.st. Warszawy (SUiKZP).

Na przygotowanie i uzyskanie pozwolenia na budowę, przewiduje się 24 miesiące od daty podpisania umowy. Natomiast przewidziany kontraktem nadzór autorski skończy się w chwili odbioru końcowego robót budowlanych, ale nie później niż do końca 2026 roku.

Prace nad III linią

Równolegle trwa postępowanie na Opracowanie studium technicznego dla III linii metra. Studium będzie dokumentem odpowiadającym na pytania dotyczące przebiegu i lokalizacji stacji III linii metra na odcinku od stacji C14 Stadion Narodowy do projektowanej stacji E6 Gocław, wraz ze Stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka. Otwarcie kopert w tym przetargu przewidziane jest we wtorek, 16 lipca.          

Więcej...

Kolejna edycja Turnieju Wheelchair Rugby Metro Cup 2019 za nami!

W dniach 4 – 6 lipca, w Arenie Ursynów w Warszawie odbyła się siódma edycja międzynarodowego Turnieju Wheelchair Rugby Metro Cup 2019. W Turnieju uczestniczyły reprezentacje: Polski, Danii, Francji, Szwecji, Niemiec, Rosji, Holandii oraz Brazylii. Turniej niezmiennie odbywał się na wysokim sportowym poziomie. Zawodnicy wykazali się ogromnym zaangażowaniem i hartem ducha walcząc do ostatniego punktu. W meczu finałowym drużyny z Francji i Niemiec stoczyły wyrównaną i emocjonująca walkę o wygraną w Turnieju. W ostatecznej klasyfikacji zwycięstwo w Turnieju Wheelchair Rugby a tym samym Puchar Metro Cup 2019 powędrował w ręce reprezentacji Francji. Drugie miejsce wywalczyła drużyna z Niemiec, a trzecie Dania.

Serdecznie gratulujemy wszystkim zawodnikom i organizatorom Turnieju, a w szczególności zwycięskiej drużynie.

Więcej...

Wheelchair Rugby Metro Cup 2019

Siódma edycja WHEELCHAIR RUGBY METRO CUP. Największy międzynarodowy, Turniej Rugby na Wózkach w Polsce. Zawody organizowane ściśle według wytycznych IWRF - Międzynarodowej Federacji Rugby na Wózkach, liczące się do światowego rankingu drużyn.

Po raz kolejny drużyny z Europy i Świata pojawią się na parkietach ARENA URSYNÓW. W tej edycji zmierzą się reprezentacje 8 krajów: Polski, Danii, Szwecji, Niemiec, Francji, Holandii, Rosji oraz Brazylii.

Turniej organizowany jest w dn.: 4-6 lipca 2019 roku przez Stowarzyszenie Sportu Osób Niepełnosprawnych SSON.

Rugby na Wózkach to paraolimpijska dyscyplina sportowa dla osób po urazie rdzenia kręgowego w odcinku szyjnym oraz osób ze schorzeniami dotyczącymi czterech kończyn. Jest to sport dynamiczny, emocjonujący i widowiskowy.

Metro Warszawskie zaprasza wszystkich w dniach 4-6 lipca br. do kibicowania na Arenie Ursynów, wstęp wolny.

Więcej...

Badanie opinii zadowolenia pasażerów

Uprzejmie informujemy, że w dniach od 12 do 18 czerwca 2019 roku firma badawcza przeprowadza na stacjach metra ankiety dotyczące zadowolenia pasażerów korzystających z naszych usług. 

Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu i udzielenie wywiadu ankieterowi.

Więcej...

Program Edukacyjny „Ratujemy i Uczymy Ratować WOŚP w metrze

W dniu 11 czerwca Spółka Metro Warszawskie po raz kolejny udostępniła przestrzeń antresoli stacji metra C11 Świętokrzyska M2 na potrzeby organizacji Ogólnopolskiego Programu Edukacyjnego „Ratujemy i Uczymy Ratować”. Na terenie stacji metra dzieci ze szkół z całej Polski miały do wykonania zadania związane z pierwszą pomocą między innymi ułożenie osoby w pozycji bocznej, przeprowadzenie resuscytacji krążeniowo-oddechowej na fantomach.

Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (WOŚP) poza szeroko znaną działalnością wspierającą polskie szpitale oraz prowadzeniem 6 ogólnopolskich programów medycznych z powodzeniem realizuje również Ogólnopolski Program Edukacyjny „Ratujemy i Uczymy Ratować” .

Projekt podobnie jak w latach ubiegłych przyciągnął bardzo dużą liczbę zainteresowanych.

Więcej...

Metro Warszawskie na Dniach Ursynowa

W sobotę 8 czerwca br. Metro Warszawskie Sp. z o.o. wzięło po raz kolejny udział w pikniku zorganizowanym na terenie Parku im. Romana Kozłowskiego położonym na terenie Dzielnicy Ursynów. Podczas imprezy nie zabrakło atrakcji zarówno dla najmłodszych jak również dorosłych warszawiaków .

Na stoisku Metra Warszawskiego można było uzyskać aktualne informacje dotyczące bieżącej działalności metra, jak również o prowadzonych inwestycjach rozbudowy II linii. Na najmłodszych czekała maskotka krecik oraz szereg konkursów, w których wygrać można było min. gadżety z logo Spółki.

Wszystkim, którzy odwiedzili nasze stoisko bardzo dziękujemy!

Więcej...

Zmiany w rejonie budowanej stacji „Kondratowicza”

Wakacje na budowie stacji „Kondratowicza” II linii metra będą bardzo intensywne. Wykonawca chce wykorzystać ten czas na budowę przejścia podziemnego od przyszłej stacji do planowanych przystanków tramwajowych na ul. św. Wincentego. Konieczne jest czasowe wyłączenie z ruchu fragmentu ulicy.

Więcej...