Wagony pochodzą z nowej serii METROPOLIS, opracowanej przez ALSTOM. Konstrukcja pudła jest aluminiowo - stalowa, nitowana. Nitowanie poszycia wykonane w sposób niewidoczny. Wyposażenie wnętrza zmontowane bez użycia śrub.

Wnętrze wagonów cechuje dobra odporność na :

  • ogień
  • porysowania
  • graffiti
  • detergenty

Wagony wyposażone w komputerowy system sterowania ruchem i diagnozowania pojazdu.

Liczba wagonów - 108 szt.

Warunki techniczne i parametry ruchowe :

  • napięcie silnika przy rozruchu - 290 V
  • napięcie w trybie hamowania - 320 V
  • napięcie zasilania - 750 V prądu stałego
  • przyspieszenie do prędkości 25 km/h - 1.2 m/s2
  • maksymalna prędkość - 90 km/h
  • czas osiągnięcia 90 km/h - 43.6 sek
  • poziom hałasu w kabinie - max. 70 dB
  • poziom hałasu w przedziale - max. 80 dB
  • liczba drzwi w ścianie bocznej - 4 szt
  • szerokość drzwi - 1300 mm
  • ilość miejsc w wagonie dla osób niepełnosprawnych - 6 miejsc
  • ilość miejsc w wagonie dla wózków inwalidzkich - 1 miejsce
  • system informacji pasażerów - audiowizualny
  • liczba miejsc siedzących w pociągu 6 wagonowym - 264 miejsca
  • nominalna pojemność pociągu 6 wagonowego - 1454 osoby
  • masa pociągu sześciowagonowego próżnego - 184 Mg
  • masa pociągu sześciowagonowego przy obciążeniu nominalnym - 285 Mg
  • rodzaj napędu - silnik asynchroniczny 180 kW
  • układ sterowania - mikroprocesorowy 32-bitowy
  • rodzaj koła jezdnego - monoblokowe
  • konstrukcja urządzeń i podzespołów - modułowa
  • sprzęg wagonowy (dot. czoła i końca wagonu) - dotychczas stosowany
  • poszycie pudła wagonu - stop aluminium
  • diagnostyka stacjonarna - poprzez przenośny PC
  • diagnostyka pokładowa - wyświetlana na pulpicie sterowniczym
  • żywotność pojazdu - 25 lat
  • projektowany przebieg km/pociąg - 3.000.000 km

Obsługa nowych wagonów:
Podstawowym elementem usprawniającym obsługę jest zaprojektowanie podzespołów wagonu jako jednostek modułowych, które są wymienialne. Wszystkie urządzenia będą podłączone do komputerowego systemu diagnozowania. W modułowo zbudowanym osprzęcie elektrycznym, urządzenia wykazujące usterki będą łatwo wykrywane.

Kalendarz przeglądów technicznych:

  • PK (przegląd kontrolny, co 2 tygodnie)
  • PO (przegląd okresowy, co 23,75 – 26,25 tys. km)
  • PD (przegląd dodatkowy, co 95,00 – 105,00 tys. km)
  • R1 (remont, co 190,00 – 210,00 tys. km)
  • R2 (remont, co 380,00 – 420,00 tys. km)
  • R3 (remont, co 760,00 - 840,00 tys. km)