Sieć trakcyjna składa się z sieci zasilającej oraz sieci powrotnej. Sieć trakcyjna jezdna wykonana jest w postaci trzeciej szyny (szyny prądowej) . Zamocowana jest do podbudowy betonowej na specjalnych wspornikach izolujących w odległości 1,4 m od osi toru i na wysokości 0,2 m nad główką szyny. Zastosowano odbiór prądu z dolnej powierzchni szyny, poprzez ślizgowe łapy odbieraków, w które wyposażony jest wagon metra. Sieć trakcyjna dzieli się na sekcje. Długość przerwy między sekcjami (15 m) uniemożliwia zwarcie dwóch sąsiednich sekcji odbierakami prądowymi jednego wagonu. Zakończenie szyny prądowej wślizgami o skosie 1:25 umożliwia płynne wejście odbieraków. Zasilanie podstawowe każdej sekcji trzeciej szyny, jednego kierunku ruchu, stanowią dwa zasilacze trakcyjne wyprowadzone z rozdzielnic prądu stałego dwu kolejnych podstacji trakcyjno - energetycznych. Do załączenia i odłączenia napięcia w szynie prądowej służą odłączniki sieci trakcyjnej RST wyposażone w napęd silnikowy i umieszczone w bezpośrednim sąsiedztwie trzeciej szyny.

Sieć powrotną stanowią szyny jezdne oraz kable powrotne do dławików torowych do szyny "minus" w podstacji trakcyjnej. połączenie między torami wykonano kablami spinającymi punkty środkowe dławików w miejscach określowych w projekcie sterowania ruchem pociągów.