pliki/Gdanski/DwGdanski03-2011-9.jpg

 

Stacja metra Dworzec Gdański sąsiaduje z dworcem kolejowym, co w zamyśle projektantów miało znacznie ułatwić komunikację mieszkańców podwarszawskich miejscowości z centrum miasta (dojeżdżają tu pociągi m.in. z Legionowa, Nowego Dworu Mazowieckiego, Nasielska, Ciechanowa). Aby w pełni zrealizować ten cel niezbędne było połączenie komunikacyjne pomiędzy stacją metra a dworcem PKP. Przejście podziemne przebiega od stacji metra do budynków dworca, oraz pod torami i peronami kolejowymi stacji Warszawa Gdańska do wyjść zaraz za terenem dworca w rejonie projektowanej ul. gen. J. Zajączka (dawniej projektowanej jako ul. Rydygiera). Aby ułatwić komunikację osobom niepełnosprawnym wybudowano także windy, którymi można dostać się na perony. 

Połączenie komunikacyjne pomiędzy stacją metra Dworzec Gdański, a dworcem PKP Warszawa Gdańska pomaga w zintegrowaniu różnych środków transportu zbiorowego, a tym samym skraca czas przesiadek pomiędzy nimi, co pomaga w skróceniu czasu podróży. Dodatkowo przyczynia się do poprawy dostępności obiektów dworca i stacji dla osób niepełnosprawnych, oraz wzrostu bezpieczeństwa drogowego w tym rejonie.

 

Galeria z budowy stacji Dw. Gdański

Kwiecień 2010 r.
         

Czerwiec 2010 r.
       

Sierpień 2010 r.
         

Wrzesień 2010 r.
          

Marzec 2011 r.