8 marca 2015

W niedzielę, 8 marca o godzinie 9.30, uruchomiony został dla pasażerów centralny odcinek II linii warszawskiego metra. Pierwszy pociąg z pasażerami ruszył ze stacji Świętokrzyska w kierunku stacji Dworzec Wileński. Od tej chwili pociągi warszawskiego metra rozpoczęły kursowanie według zaplanowanego rozkładu jazdy.

 

28 października 2009

W dniu 28 października 2009 roku w Sali Konferencyjnej Urzedu Dzielnicy Praga Północ m. st. Warszawy została podpisana umowa na budowę centralnego odcinka II linii metra w Warszawie.

Ze strony Zamawiającego umowę podpisali:
Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy - Hanna Gronkiewicz Waltz
Prezes Zarządu Metra Warszawskiego Sp. z o.o. – Jerzy Lejk
Członek Zarządu Metra Warszawskiego Sp. z o.o. – Radosław Żołnierzak

Ze strony Wykonawców Umowę podpisali:
Dyrektor Pełnomocny na Europę Wschodnią i Środkową Astaldi S.p.A. – Francesco Paolo Scaglione
Dyrektor ds. Rozwoju oraz Ofert Gulermak – Mustafa Tuncer
Członek Zarządu, Dyrektor Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów Sp. z o.o. – Janusz Dróżdż.

23 października 2009

W dniu 13 pażdziernika 2009 roku Sąd Okręgowy w Warszawie odrzucił skargę konsorcjum China Overseas Engineering Group CO. Ltd, Shanghai Construction (Group) General Co oraz China Railway Tunnel Group Co. Ltd na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej przy Prezesie Urzędu Zamówień Publicznych.

W dniu 21 września 2009 roku, na posiedzeniu niejawnym, Sąd Okręgowy w Warszawie odrzucił skargę innego konsorcjum biorącego udział w postępowaniu przetargowym, którego liderem była Spółka Akcyjna Mostostal Warszawa.

Orzeczenia Sądu oznaczają, (zgodnie z artykułem 198 Prawa Zamówień Publicznych), zakończenie procedury odwoławczej w sprawie przetargu na projekt i budowę centralnego odcinka drugiej linii metra w Warszawie.

Za najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu przetargowym na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra została uznana oferta włosko – turecko - polskiego konsorcjum w składzie:

  1. Lider - ASTALDI S.p.A.
    ul. Giulio Vincenzo Bona 65
    00-156 Rzym, Włochy
  2. GULERMAK Agir Sanayi Insaat e Taahhut A.S.
    Karanfil Sokak 15/2 Kizilay
    06 650 Ankara, Turcja
  3. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z siedzibą w Mińsku Mazowieckim
    ul. Kolejowa 28; 05-300 Mińsk Mazowiecki

5 sierpnia 2009

Uprzejmie informuję, że w dniu dzisiejszym zakończyła się kontrola uprzednia zamówienia publicznego na Projekt i budowę II linii metra od stacji „Rondo Daszyńskiego” do stacji „Dworzec Wileński” w Warszawie. Zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych kontrolę tę przeprowadza Prezes Urzędu przed zawarciem umowy. Kontrola uprzednia zakończyła się wynikiem pozytywnym, nie wykazała naruszeń rażących lub mających wpływ na wynik postępowania.

18 maja 2009

W dniu 18 maja 2009 roku Komisja Przetargowa oddaliła w całości protesty złożone w przetargu nieograniczonym na "projekt i budowę II linii metra od stacji Rondo Daszyńskiego do stacji Dworzec Wileński w Warszawie".

29 kwietnia 2009

W środę 29 kwietnia 2009 roku Zarząd Metra Warszawskiego Sp. z o.o., działając na podstawie umowy na zastępstwo inwestycyjne zawartej z Miastem st. Warszawa oraz informacji Zarządu Transportu Miejskiego o przeznaczeniu dodatkowych środków na realizację zadania, zatwierdził protokół z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na projekt i budowę II linii metra w Warszawie, na odcinku od stacji „Rondo Daszyńskiego” do stacji „Dworzec Wileński ” oraz dokonał zatwierdzenia wyboru najkorzystniejszej oferty.

Zakończenie postępowania było możliwe w wyniku podjęcia przez Radę Warszawy Uchwały nr LIV/1618/2009 w sprawie zmian w budżecie m. st. Warszawy na 2009 r. w zakresie wydatków inwestycyjnych. Zgodnie z Uchwałą środki na budowę metra zostały podwyższone do kwoty, która gwarantuje wykonanie zlecenia.

Po wcześniejszym zweryfikowaniu ofert pod względem formalnym i merytorycznym, Zarząd Metra Warszawskiego Sp. z o.o., zatwierdził wybór najkorzystniejszej oferty w przetargu na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra. Zwyciężyło włosko – turecko - polskie konsorcjum w składzie:

  1. Lider - ASTALDI S.p.A.
    ul. Giulio Vincenzo Bona 65
    00-156 Rzym, Włochy
  2. GULERMAK Agir Sanayi Insaat e Taahhut A.S.
    Karanfil Sokak 15/2 Kizilay
    06 650 Ankara, Turcja
  3. Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z siedzibą w Mińsku Mazowieckim
    ul. Kolejowa 28; 05-300 Mińsk Mazowiecki

Konsorcjum zaoferowało realizację zadania za kwotę brutto 4.117.500.000, 00 zł.

16 lutego 2009

Otwarto oferty w przetargu na projekt i budowę centralnego odcinka II linii metra.

Do walki o kontrakt stanęło 5 międzynarodowych konsorcjów (szczegóły poniżej). Najniższa oferta wyniosła ok. 4,1 mld zł (brutto), najdroższa – ok. 6,1 mld zł. Na wykonanie przedsięwzięcia Inwestor – Miasto Stołeczne Warszawa – przeznaczył kwotę ok. 3,7 mld zł. Teraz komisja przetargowa sprawdzi dokładnie wszystkie oferty.

Przetarg został ogłoszony 15 października. Cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem.

W czasie postępowania udzielono odpowiedzi na 742 pytania, które wpłynęły od około 40 firm.

Specyfikację Istotnych Warunków Zamówień pobrało od zamawiającego 19 firm.

Odcinek centralny II linii metra będzie miał długość 6,1 km. Zostanie wydrążony pomiędzy Rondem Daszyńskiego a Dworcem Wileńskim. Będzie się składał z siedmiu stacji: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat, Powiśle, Stadion i Dworzec Wileński. II linia przetnie się z pierwszą na wysokości stacji Świętokrzyska, która będzie pełniła funkcję stacji przesiadkowej. Kolejnym punktem podziemnych przesiadek będzie przystanek Stadion, który połączy ze sobą II linię, z jej południowym odgałęzieniem w kierunku Gocławia.

Centralny odcinek II linii metra pasażerom umożliwi, nie tylko szybkie pokonanie Wisły, lecz także wygodne przesiadki do innych środków komunikacji szynowej. Stacje Dworzec Wileński i Stadion zostaną skomunikowane z koleją. Dodatkowo ze stacji przy popularnym „Wileniaku” będzie można przesiąść się do szybkiego tramwaju, kursującego Trasą W-Z.

Szczegóły ofert:

Konsorcjum nr 1 w składzie:

CHINA OVERSEAS ENGINEERING GROUP CO. LTD z siedzibą w Pekinie, Building No. 7, No.1 Zizhuyuan Road, Dystrykt Haidian, Pekin – Lider konsorcjum;
SHANGHAI CONSTRUCTION (GROUP) GENERAL CO. z siedzibą w Shanghaju Nr 33 FUSHAN ROAD, PUDONG NEW AREA, SHANGHAI;
China Railway Tunnel Group Co., Ltd z siedzibą w Luoyang, Nr 3 Lingyuan;
DECOMA Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Bokserska 1, 02-682 Warszawa;
Zaproponowana cena:
z podatkiem VAT: 4.498.000.000,- zł.
bez podatku VAT:3.686.885.245,- zł.

Konsorcjum nr 2 w składzie:

ALPINE BAU GmbHAlte Bundesstraβe 10, 5071 Wals bei Salzburg, Austria – Lider konsorcjum;
FCC CONSTRUCCIÓN, SACalle Balmes No. 36, 08007 Barcelona, Hiszpania;
PBG S.A. Wysogotowoul. Skórzewska 35, 62-081 Przeźmierowo;
HYDROBUDOWA POLSKA S.A. Wysogotowo, ul. Skórzewska 35, 62-081 Przeźmierowo ;
Przedsiębiorstwo Robót Górniczych„Metro” Sp. z o.o., ul. Wólczyńska 133, 01-919 Warszawa
Stump – HYDROBUDOWA Sp. z o.o., ul. 29 Listopada 10, 00-465 Warszawa;
Zaproponowana cena:
z podatkiem VAT: 5.618.832.000,-zł.
bez podatku VAT: 4.605.600.000,-zł.

Konsorcjum nr 3 w składzie:

ASTALDI S.p. A., ul. Giulio Vincenzo Bona 6500-156 Rzym - Lider konsorcjum;
GULERMAK Agir Sanayi Insaat e Taahhut A.S.Karanfil Sokak 15/2 Kizilay06 650 Ankara, Turcja;
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów z siedzibą w Mińsku Mazowieckim, ul. Kolejowa 28; 05-300 Mińsk Mazowiecki;
Zaproponowana cena:
z podatkiem VAT: 4.117.500.000,-zł.
bez podatku VAT: 3.375.000.000,-zł.

Konsorcjum nr 4 w składzie:

Mostostal Warszawa S.A.- Lider, ul. Konstruktorska 11a, 02-673 Warszawa – Lider konsorcjum;
ACCIONA INFRAESTRUCTURAS S.A.Avenida de Europa 18 Parque Empresarial la Moraleja, 28108 Alcobendas, Madryt, Hiszpania;
STRABAG Sp. z o.o., ul. Brechta 7, 03-472 Warszawa;
STRABAG AGOrtenburgerstrasse 27 9800 Spittal an der Drau, Austria5. Ed. Zűblin AGAlbstadtweg 3, D-70567 Stuttgart, Niemcy ;
DYWIDAG International GmbH Klausenburger Strasse 9, 81677 Műnchen, Niemcy;
DYWIDAG Bau GmbHMies-van-der-Rohe-Str. 6, 80807 Műnchen, Niemcy
Przedsiębiorstwo Budowy Kopalń PeBeKa S.A., ul. Marii Skłodowskiej – Curie 76, 59-301 Lubin;
Zaproponowana cena:
z podatkiem VAT: 4.974.999.999,44 zł.
bez podatku VAT: 4.077.868.852,-zł.

Konsorcjum nr 5 w składzie:

DRAGADOS S.A. – Lider konsorcjum Avda, de Tenerife, 4 y 6, San Sebastian de los Reyes (Madrid), 28700, Hiszpania;
Przedsiębiorstwo Robót Inżynieryjnych POL – AQUA S.A., ul. Dworska 1, 05-500 Piaseczno;
TRAKCJA POLSKA – PKRE S.A., Al. Jana Pawła II 11, 00-828 Warszawa;
VIAS Y CONSTRUCCIONES S.A.Calle Orense 11, 28020 Madryt, Hiszpania;
TECSA EMPRESA CONSTRUCTORA S.A.Avda, de Madariaga, 1, 4, 48014 Bilbao (Vizcaya) Hiszpania;
Zaproponowana cena:
z podatkiem VAT: 6.109.760.000,- zł.
bez podatku VAT: 5.008.000.000,-zł.