Metro Warszawskie Sp. z o.o. już po raz ósmy zleciło firmie zewnętrznej przeprowadzenie badań dotyczących zadowolenia pasażerów korzystających ze stołecznego metra. Badanie przeprowadzono na próbie 1562 osób, w dniach od 26 maja do 1 czerwca 2012 roku, na każdej z 21 stacji w godzinach kursowania podziemnej kolejki, tj. od 5.00-24.00.  

Celem badania było między innymi poznanie opinii pasażerów na temat jakości usług oferowanych przez Metro Warszawskie oraz poznanie oczekiwań i potrzeb pasażerów względem metra.

W tegorocznej edycji badania - 94,8% ankietowanych zadeklarowało, że są zadowoleni z naszych usług. Wśród zagadnień poruszanych w badaniu znalazła się ocena różnych aspektów związanych z funkcjonowaniem i kursowaniem metra. Ocenie poddano: częstotliwość kursowania, elementy związane z obsługą pasażerów, bezpieczeństwo, obiekty użyteczności publicznej na stacjach, udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. Podobnie jak podczas poprzednich edycji badania, pasażerów zapytano o ulubioną stację warszawskiego metra. Kolejny rok z rzędu, ulubioną stacją pasażerów została stacja Plac Wilsona.

Wyniki badań można pobrać TUTAJ  (PDF; 5,7MB)