Metro Warszawskie Sp. z o.o. po raz kolejny zleciło firmie zewnętrznej przeprowadzenie badań dotyczących zadowolenia pasażerów korzystających ze stołecznego metra. Badanie przeprowadzono na próbie 1506 respondentów, w dniach od 9 do 15 czerwca 2013 roku, na każdej z 21 stacji metra w godzinach jego kursowania. Celem badania było między innymi poznanie opinii pasażerów korzystających z warszawskiego metra, na temat jakości naszej pracy oraz oferowanych usług.

W 2013 roku Metro Warszawskie  Sp. z o.o. utrzymuje bardzo dobrą opinię wśród pasażerów. Ogólna ocena usług świadczonych przez naszą Spółkę to blisko 94% zadowolonych respondentów. W badaniu ocenie podlegały takie aspekty dotyczące funkcjonowania metra jak: bezpieczeństwo, komfort podróży, częstotliwość i punktualność kursowania, poziom jakości pracy osób związanych z obsługą pasażerów oraz infrastruktura na stacjach metra.

Najistotniejszą zmianą w stosunku do poprzednich edycji badania jest znaczący wzrost pozytywnej oceny udogodnień dla osób niepełnosprawnych.

Pasażerów zapytano również o ulubioną stację warszawskiego metra. Jest to swoisty plebiscyt, prowadzony od 2005 roku. W dziewiątej edycji badania na trzecim miejscu uplasowała się stacja Wilanowska, miejsce drugie zajęła stacja Stare Bielany, a zwycięzcą konkursu kolejny rok z rzędu została stacja Plac Wilsona.

 

Wyniki badań można pobrać TUTAJ (PDF, 6,78 MB)