Otwarcie ofert w przetargu na projekt i budowę odcinka 3+Mory

W dniu 15 marca 2018r. roku do Metra Warszawskiego Sp. z o.o. wpłynęły 2oferty, w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Oferty złożyli następujący Wykonawcy:


1. ASTALDI S.p.A. z siedzibą w Rzymie, ul. Giulio Vincenzo Bona 65, 00156 Rzym (Włochy),

Gülermak Ağir Sanayi Іnşaat ve Taahhüt A.Ş. z siedzibą w Ankarze (Turcja), Konya Devletyolu, 23. Km, no. 111 Gölbaşi – Ankara, Turcja,

Gülermak Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, ul. Grzybowska 80/82,00-844 Warszawa.


2. SINOHYDRO CORPORATION LIMITED

No. 22 Chegongzhuang West Road, Haidian District, Beijing, People’s Republic of China

Szczegółowe informacje o złożonych ofertach znajdują się na stronie: https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails&noticeIdentity=1943&expired=1&demandPublicTypes=true

Więcej...

Puchary V edycji Zawodów o Puchar Krecika rozdane!

W minioną niedzielę, 25 lutego na terenie Ośrodka Szczęśliwice w Warszawie odbyła się już piąta Edycja Zawodów o Puchar Krecika zorganizowana wspólnie przez Spółkę Metro Warszawskie, Stołeczne Centrum Sportu Aktywna Warszawa oraz Warszawski Klub Narciarski.

Tegoroczna edycja była najmroźniejszą z dotychczasowych a jednocześnie przyciągnęła największą liczbę uczestników, zarówno małych jak i dużych, którzy pomimo bardzo niskich temperatur bardzo licznie stawili się wraz z kibicującymi im rodzinami.

W zawodach rozegranych w konkurencji slalom gigant uczestniczyło blisko dwustu narciarzy, którzy byli klasyfikowani w 5 kategoriach wiekowych, z podziałem na grupy dziewczynek i chłopców. Uczestnikom każdej kategorii wiekowej rozegranej podczas V Edycji Zawodów o Puchar Krecika zostały wręczone puchary za miejsca I – III. Wszyscy zawodnicy otrzymali pamiątkowe dyplomy oraz maskotki warszawskiego metra – Kreciki.

Gratulujemy wszystkim uczestnikom, którzy wzięli udział w Zawodach. Dziękujemy wszystkim obecnym za stworzenie wspaniałej atmosfery podczas Zawodów.

Więcej...

Rusza przetarg na kolejne stacje II linii metra

Rozpoczyna się procedura przetargowa prawie czterokilometrowego odcinka II linii metra w kierunku północno-wschodnim.

Ten etap rozbudowy II linii metra obejmie budowę trzech stacji podziemnych:

  • C19 Zacisze (ul. Figara/Rolanda),
  • C20 Kondratowicza (ul. Kondratowicza – rejon Urzędu Dzielnicy Targówek ),
  • C21 Bródno (ul. Kondratowicza i Rembielińska)

i torów odstawczych za stacją C21, trzech wentylatorni szlakowych V19, V20, V21, komory demontażowej przy stacji C18 oraz trzech odcinków szlakowych D19, D20, D21 wykonanych jako jednotorowe tunele.

Wykonawca na budowę tego odcinka, będącego jednocześnie zakończeniem II linii od strony północno-wschodniej, będzie miał 38 miesięcy od daty podpisania umowy.  

Termin otwarcia ofert w przetargu – 30 marca 2018 r.

Kryteria oceny:

  • skrócenie terminu wykonania Przedmiotu Zamówienia – 8%
  • przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych – 32%
  • cena – 60%.

Metro Inwestorem Zastępczym

Zamawiającym jest Miasto Stołeczne Warszawa, reprezentowane przez Zarząd Transportu Miejskiego, w imieniu i na rzecz którego działa Metro Warszawskie Sp. z o.o. (inwestor zastępczy). Opublikowana właśnie dokumentacja przetargowa zawiera m.in. Program Funkcjonalno Użytkowy, gotowe projekty budowlane, badania i decyzje administracyjne.

 Efekt konkursu

Ogłaszany przetarg jest kontynuacją prac związanych z budową II linii warszawskiego metra. Rozbudowa o kolejne 3 stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 roku konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie.Główną nagrodę w konkursie dla przedmiotowego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która zaprojektowała m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje.  

Więcej...

Mikołajki z transportem publicznym

Z okazji Mikołajek Zarząd Transportu Miejskiego oraz przewoźnicy komunikacji miejskiej przygotowali atrakcje dla pasażerów korzystających na co dzień z transportu publicznego. Mikołajkowe Linie Specjalne, muzyka na żywo, drobne upominki i słodki poczęstunek – to wszystko sprawi, że 6 grudnia po Warszawie podróżować się będzie nie tylko sprawnie, ale i w wyjątkowej atmosferze.

6 grudnia obowiązkowym elementem stroju kierowców komunikacji miejskiej, kierowników pociągów SKM, pracowników Punktów Obsługi Pasażerów oraz… kontrolerów biletów będą Mikołajowe czapki.

Główną atrakcją tegorocznych komunikacyjnych Mikołajek będą Mikołajkowe Linie Specjalne obsługiwane zabytkowymi wagonami tramwajowymi, autobusami elektrycznymi i przez pierwszy świąteczny pociąg metra.

Więcej...

Metro Warszawskie patronem XXIV Targów Książki Historycznej - 30 listopada – 3 grudnia 2017 roku

Metro Warszawskie Sp. z o.o. kolejny raz zostało partnerem XXVI Targów Książki Historycznej. Targi Książki Historycznej to cykliczna impreza o charakterze promocyjno-informacyjnym i niekomercyjnym, organizowana przez Porozumienie Wydawców Książki Historycznej oraz Fundację Historia i Kultura. Towarzyszą jej liczne imprezy, spotkania autorskie, promocje książek oraz pokazy filmów fabularnych i dokumentalnych. Od kilku lat Targi odbywają się w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie. Wstęp na Targi i wszystkie imprezy towarzyszące jest bezpłatny.

Link do strony internetowej Porozumienia Wydawców Książki Historycznej

Więcej...

Przetarg na budowę metra na Bemowie (3+Mory)

Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra – na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Wyłoniony w przetargu wykonawca zaprojektuje i wybuduje trzy stacje metra, niemal cztery kilometry podwójnego tunelu i Stację Techniczno-Postojową. Ponadto będzie miał za zadanie przygotowanie koncepcji węzłów przesiadkowych w rejonie planowanych stacji, dostosowanych rozwiązaniami do charakterystyki poszczególnych lokalizacji. Dokumentacja przetargowa zawiera m.in. przygotowany przez Metro Warszawskie Sp. z o.o. Program Funkcjonalno–Użytkowy. Zainteresowani mogą składać swoje oferty do 12 stycznia 2018 r. , a na wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy. Kryteria wyboru to cena- 60 proc., skrócenie czasu wykonania - 8 proc. i przedłużenie okresu rękojmi - 32 proc.

To będą ostatnie stacje II linii metra. Stacje tego odcinka zaplanowane zostały:

stacja C03 Lazurowa - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,

stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,

stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.

Więcej...

Otwarcie ofert w przetargu na zakup taboru

To największy w historii warszawskiego metra przetarg na zakup taboru. Swoje oferty złożyło 5 producentów pociągów.
W dniu 23 października 2017 roku do Metra Warszawskiego Sp. z o.o. wpłynęło 5 ofert, w przetargu na dostawę 37+8 sześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do przewozu I i II linii metra w Warszawie.
Dokumentację w przetargu złożyli następujący producenci:
1. Stadler Polska Sp. z o.o.
2. Construcciones Y Auxiliar De Ferrocarriles, S.A.
3. Alstom Konstal Spółka Akcyjna
4. Konsorcjum firm: Skoda Transportatiom a.s. (Lider), Skoda Vagonka a.s. (członek)
5. Konsorcjum firm: Siemens Sp. z o.o. Siemens Aktiengesellschaft Osterreich, Newag S.A.

Szczegółowe informacje o złożonych ofertach znajdują się na stronie:
https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=downloadNoticeAttachement&iRepository=201700&iDemand=7381&expired=1

 

Więcej...

Spór wokół Inspiro ostatecznie zakończony – Metro Warszawskie i Siemens doszły do porozumienia

W dn. 20 października 2017r. przedstawiciele Metra Warszawskiego Sp. z o.o. oraz Konsorcjum Siemens i Newag podpisali ostateczne porozumienie zamykające wielomiesięczny spór dotyczący eksploatacji pociągów Inspiro na obu liniach metra w Warszawie.

Z jednej strony, zarówno władzom Metra jak i Konsorcjum Siemens i Newag zależało na jak najszybszym wyjaśnieniu wszystkich spornych kwestii, z drugiej strony wyjaśnienie tak skomplikowanej technicznie sprawy wymagało przeprowadzenia wielu badań, analizy szeregu danych uzyskanych w wyniku monitoringu, opinii biegłych oraz prac wielu ekspertów z zakresu budowy i eksploatacji urządzeń szynowych, a na koniec trudnych negocjacji prawnych i biznesowych.

Więcej...

Wykonawcy Metra mogą się już rejestrować do OnePlace

Wykonawcy chcący brać udział w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych organizowanych przez Metro Warszawskie Sp. z o.o. mogą się już rejestrować do OnePlace!
Domyślną strefą Wykonawcy, przez którą Metro Warszawskie Sp. z o.o. będzie obsługiwało Wykonawców będzie wkrótce onepleace.marketplanet.pl
Wszystkich Wykonawców zachęcamy już do rejestracji na platformie OnePlace, co powinno pomóc Państwu podczas wdrożenia nowej wersji i usprawnić korzystanie podczas procesu aktualizacji.
Bezpłatnej rejestracji można dokonać pod adresem: https://oneplace.marketplanet.pl/rejestracja w razie problemów z rejestracją zapraszamy też do kontaktu pod numerem telefonu (+48) 22 576 87 90

Więcej...

W związku z toczącą się dyskusją dotyczącą zagadnień harmonogramu i kosztów budowy metra przedstawiamy poniższe dane

W sprawie harmonogramów:

  1. Budapeszt 4 linia (10 stacji, 7,3km) rozpoczęcie budowy 2007, planowane zakończenie 2011,  przesunięte na 2014
  2. Nowy Jork linia Avenue (16 stacji) – 2007, zakładany koniec budowy 2012, szacowane zakończenie 2016 (pojawiają się głosy o 2018)
  3. Pekin 4 linia (24 stacje, 28,2 km) – 2004 – 28.09.2009, przesunięcie terminu 2 lata
  4. Caracas 5 linia – 2007, planowane zakończenie 2011, przesunięcie do 2014
  5. Lizbona (przedłużenie linii czerwonej od Alameda do San Sebastian; 2 stacje) – 2004, planowane zakończenie 2007, otwarcie 2009
  6. Kolonia (6,6 km, podzielone na 3 etapy) – początek 2004, planowane otwarcie 2011, przełożone na 2018; możliwe są scenariusze częściowych otwarć
  7. Kopenhaga I etap budowy (2 linie, 22 stacje – linie częściowo się dublują, pod ziemią jest 9 stacji) – 1992 pierwsze prace projektowe, 1996 początek budowy, planowane zakończenie 1999, otwarte w 2002
  8. Ateny (21 stacji) – 1991, planowane otwarcie 1997, otwarte w 2002
  9. Amsterdam  linia o długości 9,2 km - planowane otwarcie 2011, przełożone na 2017.

 

W Warszawie wydłużenie czasu realizacji budowy odcinka centralnego o długości 6 km wyniosło 11 miesięcy i 2 dni – planowane zakończenie robót budowlanych VI kwartał 2013, faktyczne zakończenie prac budowlanych 30 września 2014.

 

W sprawie kosztów budowy:

 

  1. Budowa lekkiego metra w Portugalii (57 km) – wzrost kosztów o 24%
  2. Budowa lekkiego metra w Portugalii (13,5 km) – wzrost kosztów o 23%
  3. Rozbudowa metra w Hiszpanii (2,2 km) – wzrost kosztów o 11%
  4. Budowa metra w Włoszech (5,3 km – w toku) – wzrost kosztów o 11%
  5. System eksploatacyjny w Portugalii – wzrost kosztów o 10%
  6. Rozbudowa metra w Hiszpanii (0,6 km) – wzrost kosztów o 6%
  7. Rozbudowa lekkiego metra w Hiszpanii (1,5 km) – wzrost kosztów o 6%
  8. Rozbudowa lekkiego metra w Hiszpanii (0,2 km) – wzrost kosztów o 6%
  9. Budowa metra w Amsterdamie  (9,2 km) - szacowane koszty budowy 1,4 mld euro, dotychczas wydano 3,2 mld euro  - wzrost kosztów o 129%
  10. Budowa metra w Nowym Jorku linia Avenue (16 stacji) – planowane koszty 3,8 mld USD, przekroczenie budżetu – koszt od 4,4 mld USD do 5,7 mld USD – wzrost kosztów o 50%
  11. Budapeszt 4 linia (10 stacji, 7,3km) – szacowane koszty budowy 0,75 mld euro, wzrost poniesionych wydatków do 1,5 mld euro, wzrost kosztów o 100%.

Wzrost kosztów budowy odcinka centralnego II linii metra w Warszawie wyniósł 8,55%.

Więcej...