ZAPROSZENIE NA MIĘDZYNARODOWY SZCZYT LOKALNEGO TRANSPORTU SZYNOWEGO UITP 7-9 MAJA

pliki/aktualnosci/2012/logo_uitp_0.png
Tylko w samej Europie metro, tramwaje oraz koleje lokalne przewożą około 28 mld pasażerów rocznie. Pasażerowie chcieliby, aby wszystkie te środki transportu funkcjonowały płynnie i były odpowiednio skomunikowane w ramach miejskiego systemu transportu publicznego. Od operatorów transportu publicznego oraz właścicieli infrastruktury oczekuje się, aby ich współpraca stała się bardziej efektywna, a usługi świadczone dla pasażerów były na najwyższym poziomie. Polska, w obliczu ogromnego wzrostu motoryzacji, szybko zdała sobie sprawę z tego, że miasta nie mogą funkcjonować bez efektywnego systemu transportu publicznego. Warszawa, jako stolica państwa, położona na skrzyżowaniu szlaków transportowych pomiędzy Europą Wschodnią a Zachodnią, wraz z jej szybkim wzrostem gospodarczym, jest doskonałym przykładem miasta, które konsekwentnie rozwija i unowocześnia system komunikacji szynowej.

Wydarzenie: Międzynarodowy Szczyt Lokalnego Transportu Szynowego UITP
Kiedy: 7 – 9 maja 2012 r.
Gdzie: Hotel Marriott w Warszawie, Al. Jerozolimskie 65/79
Organizator: Międzynarodowa Unia Transportu Publicznego (UITP)
Gospodarze: Metro Warszawskie Sp. z o.o., Tramwaje Warszawskie Sp. z o.o.

Więcej...

Budowa wchodzi na ulicę Marszałkowską - nowa wiadomość w Dzienniku budowy

Od 30 kwietnia na okres 4,5 miesiąca ulica Marszałkowska będzie nieprzejezdna. W tym czasie zamieni się w plac budowy.
Budowa dwupoziomowej stacji C11 (Świętokrzyska), która połączy I i II linię metra to najbardziej skomplikowane przedsięwzięcie budowlane na całym centralnym odcinku II linii metra. Wiąże się z koniecznością przebudowy wielu strategicznych dla Warszawy instalacji podziemnych i budowy potężnej konstrukcji stacji. więcej w dziale Ciekawostki, opisy w Dzienniku budowy >>

Więcej...

Polska Reprezentacja Rugby na Wózkach zwycięzcą Bernd Best Turnier

Po raz pierwszy w historii turnieju Bernd Best organizowanego w niemieckiej Koloni,  Polska Reprezentacja w Rugby na Wózkach zajęła pierwsze miejsce.

The Reds 1 – pod taką nazwą Polska Reprezentacja Rugby na Wózkach  brała udział w 14 turnieju Bernd Best,  który jest największym i najbardziej prestiżowym turniejem Rugby na Wózkach w Europie.

Więcej...

Pierwsza tarcza opuszczona do szybu startowego

W dniu dzisiejszym opuszczona została do szybu startowego przy rondzie Daszyńskiego pierwsza tarcza TBM, która drążyć będzie tunel dla centralnego odcinka II linii metra. W Dzienniku Budowy zamieszczamy relację z tego wydarzenia.

Więcej...

Przywrócenie ruchu na całej linii metra

W związku z wcześniejszym zakończeniem prac w rejonie stacji Świętokrzyska, od dnia 6.04.2012 r. (piątek) zostaje wznowione normalne kursowanie metra na całej linii.

Jednocześnie informujemy, że w dniu 6.04.2012 r.(piątek) metro kursować będzie według sobotniego rozkładu jazdy.

Więcej...

Nowa informacja w dziale Ciekawostki, opisy w Dzienniku Budowy

W zakładce Ciekawostki, opisy w Dzienniku Budowy zamieściliśmy nową informację o tysięcznym pierścieniu obudowy dla centralnego odcinka II linii metra, wyprodukowanym w halach przy ul. Marywilskiej oraz ostatnich przygotowaniach do opuszczenia pierwszej tarczy TBM do szybu startowego. Zapraszamy do artykułu "Tysięczny pierścień dla metra gotowy!" i galerii zdjęć.

Więcej...

Metro Awards 2012 - Nagrody dla Metra Warszawskiego

pliki/aktualnosci/2012/Metro Awards 2012 3m1.jpgMetro Warszawskie wyróżnione podczas dorocznej międzynarodowej konferencji MetroRail 2012, która odbyła się w Londynie w dniach 27 – 29 marca bieżącego roku.

Konferencja  MetroRail  to  coroczne miejsce spotkań ekspertów z zakresu budowy,  eksploatacji oraz zarządzania metrem. Celem konferencji jest stworzenie forum, podczas którego jej uczestnicy mogą aktywnie wymienić poglądy dotyczące rozwoju transportu publicznego. Podczas wykładów oraz paneli dyskusyjnych wiele uwagi poświęca się przyszłości transportu miejskiego, finansowaniu jego rozwoju oraz bezpieczeństwu i ochronie pasażerów. Nie mniej ważne są przekazywane przez specjalistów informacje dotyczące nowości technologicznych. W konferencji biorą udział inżynierowie i architekci, projektanci, operatorzy, przedstawiciele rządów oraz  transportu publicznego. Imprezą towarzyszącą dorocznej konferencji MetroRail, jest Metro Awards - konkurs dla firm związanych z budową oraz eksploatacją kolejek podziemnych.

W tegorocznej edycji konkursu Metro Warszawskie Sp. z o.o. zgłosiło swoje uczestnictwo oraz zdobyło nagrodę w kategorii: Best Green Initiative (Najlepsza Inicjatywa Proekologiczna). Nagrodzony został również projekt budowy centralnego odcinka II linii metra wraz z zakupem taboru w kategorii Best New Metro Project (Najlepszy Nowy Projekt Metra) - inwestycja Miasta Stołecznego Warszawy, w której Inwestorem Zastępczym jest Spółka Metro Warszawskie.

Więcej...

Nowa informacja w dziale Ciekawostki, opisy w Dzienniku Budowy

W zakładce Ciekawostki, opisy w Dzienniku budowy zamieściliśmy nową informację. Po raz pierwszy prezentujemy jak będzie wygladało przejście, łaczące stacje I i II linii metra. Przedstawiamy też zdjęcia z budowy łącznika między stacjami oraz opis wykonywanych tam prac:

Tak powstaje łącznik między stacjami

Zapraszamy

Więcej...

Zmiana organizacji ruchu pociągów w metrze

W związku z pracami prowadzonymi przy budowie II linii metra, w dniach 21.03 - 09.04.2012 r. stacja metra ŚWIĘTOKRZYSKA będzie zamknięta dla pasażerów.

Pociągi kursować będą wyłącznie na odcinkach:
· KABATY - CENTRUM
· RATUSZ ARSENAŁ – MŁOCINY (ze znacznie zmniejszoną częstotliwością)

Komunikację zastępczą stanowić będą linie:
linia autobusowa Z-1kursująca na trasie:
METRO POLITECHNIKA - PLAC WILSONA (przystanki tylko przy stacjach metra)
· linie tramwajowe 15 i 75 kursujące na trasie:
METRO MARYMONT - Mickiewicza - Andersa - Marszałkowska - Nowowiejska - OCHOTA
· linie tramwajowe 4 i 74 kursujące na trasie:
BRÓDNO - most Gdański - Andersa - Marszałkowska - WYŚCIGI lub PL. NARUTOWICZA

Więcej informacji na stronie internetowej www.ztm.waw.ploraz na infolinii ZTM (22) 194-84.

Więcej...

Budowa przejścia dla pasażerów między liniami metra

W najbliższym czasie rozpocznie się budowa przejścia, które połączy stacje I i II linii metra. W przejściu tym powstaną schody stałe i ruchome, łączące stacje I i II linii metra. Zamontowana zostanie również winda, która pozwoli pasażerom niepełnosprawnym na wygodne przesiadanie się między peronami.

Zbudowanie łącznika wymaga najpierw przygotowania głębokiego szybu roboczego, który powstanie zaledwie 70 cm od istniejących tuneli I linii.Nad budowaną ścianą będzie pracować maszyna drążąca o wadze 30 ton. W efekcie zbudowane zostaną dwie ściany szczelinowe w kształcie litery „C”, zwrócone ku sobie. Po usunięciu ziemi spomiędzy ścian możliwe będzie opuszczenie na dół maszyn, które wzmocnią grunt pod tunelami I linii.

Ta skomplikowana operacja, ze względów bezpieczeństwa podzielona została na dwa etapy. Najpierw wykonana zostanie zachodnia część ścian szczelinowych. Powstaną tam wykopy o szerokości 80cm, głębokie na 32 metry. W powstałe szczeliny wprowadzone zostaną klatki zbrojeniowe, które następnie zalane zostaną betonem. Prace wymagają szczególnej precyzji i zachowania nadzwyczajnych środków bezpieczeństwa. Odbywać się będą zaledwie 70cm od istniejącego zachodniego tunelu metra (prowadzącego w kierunku Kabat). W momencie prowadzenia prac tunelem tym nie mogą poruszać się pociągi, dlatego zostanie on zamknięty dla ruchu na około 10 dni.

Po zakończeniu prac po stronie zachodniej i uruchomieniu tunelu, roboty przeniosą się w bezpośrednią bliskość tunelu wschodniego (w kierunku Młocin). Znowu zaledwie 70cm od istniejącego tunelu. Proces budowy ścian szczelinowych będzie tu analogiczny do wykonywanego po stronie zachodniej. Również w tym przypadku konieczne będzie zamknięcie tego tunelu na okres 10 dni.

Czy wymaga to zamykania ruchu w tunelach I linii metra? Tak, jest to konieczne ze względów bezpieczeństwa. Prace odbywać się będą zaledwie 70cm od ich obudowy. W tej chwili trwają ustalenia z odpowiednimi służbami miejskimi dotyczące dokładnego terminu zamknięcia tuneli i sposobu organizacji ruchu w okresie, w którym pociągi nie będą mogły nimi jeździć.

Więcej...