Zmiana organizacji ruchu pociągów w metrze

W związku z pracami prowadzonymi przy budowie II linii metra, w dniach 21.03 - 09.04.2012 r. stacja metra ŚWIĘTOKRZYSKA będzie zamknięta dla pasażerów.

Pociągi kursować będą wyłącznie na odcinkach:
· KABATY - CENTRUM
· RATUSZ ARSENAŁ – MŁOCINY (ze znacznie zmniejszoną częstotliwością)

Komunikację zastępczą stanowić będą linie:
linia autobusowa Z-1kursująca na trasie:
METRO POLITECHNIKA - PLAC WILSONA (przystanki tylko przy stacjach metra)
· linie tramwajowe 15 i 75 kursujące na trasie:
METRO MARYMONT - Mickiewicza - Andersa - Marszałkowska - Nowowiejska - OCHOTA
· linie tramwajowe 4 i 74 kursujące na trasie:
BRÓDNO - most Gdański - Andersa - Marszałkowska - WYŚCIGI lub PL. NARUTOWICZA

Więcej informacji na stronie internetowej www.ztm.waw.ploraz na infolinii ZTM (22) 194-84.

Więcej...

Budowa przejścia dla pasażerów między liniami metra

W najbliższym czasie rozpocznie się budowa przejścia, które połączy stacje I i II linii metra. W przejściu tym powstaną schody stałe i ruchome, łączące stacje I i II linii metra. Zamontowana zostanie również winda, która pozwoli pasażerom niepełnosprawnym na wygodne przesiadanie się między peronami.

Zbudowanie łącznika wymaga najpierw przygotowania głębokiego szybu roboczego, który powstanie zaledwie 70 cm od istniejących tuneli I linii.Nad budowaną ścianą będzie pracować maszyna drążąca o wadze 30 ton. W efekcie zbudowane zostaną dwie ściany szczelinowe w kształcie litery „C”, zwrócone ku sobie. Po usunięciu ziemi spomiędzy ścian możliwe będzie opuszczenie na dół maszyn, które wzmocnią grunt pod tunelami I linii.

Ta skomplikowana operacja, ze względów bezpieczeństwa podzielona została na dwa etapy. Najpierw wykonana zostanie zachodnia część ścian szczelinowych. Powstaną tam wykopy o szerokości 80cm, głębokie na 32 metry. W powstałe szczeliny wprowadzone zostaną klatki zbrojeniowe, które następnie zalane zostaną betonem. Prace wymagają szczególnej precyzji i zachowania nadzwyczajnych środków bezpieczeństwa. Odbywać się będą zaledwie 70cm od istniejącego zachodniego tunelu metra (prowadzącego w kierunku Kabat). W momencie prowadzenia prac tunelem tym nie mogą poruszać się pociągi, dlatego zostanie on zamknięty dla ruchu na około 10 dni.

Po zakończeniu prac po stronie zachodniej i uruchomieniu tunelu, roboty przeniosą się w bezpośrednią bliskość tunelu wschodniego (w kierunku Młocin). Znowu zaledwie 70cm od istniejącego tunelu. Proces budowy ścian szczelinowych będzie tu analogiczny do wykonywanego po stronie zachodniej. Również w tym przypadku konieczne będzie zamknięcie tego tunelu na okres 10 dni.

Czy wymaga to zamykania ruchu w tunelach I linii metra? Tak, jest to konieczne ze względów bezpieczeństwa. Prace odbywać się będą zaledwie 70cm od ich obudowy. W tej chwili trwają ustalenia z odpowiednimi służbami miejskimi dotyczące dokładnego terminu zamknięcia tuneli i sposobu organizacji ruchu w okresie, w którym pociągi nie będą mogły nimi jeździć.

Więcej...

Bez przejścia przy Nowym Świecie

W związku z toczącą się dyskusją dotyczącą konieczności zamknięcia przejścia dla pieszych wzdłuż ulicy Świętokrzyskiej, przedstawiamy informację na temat prowadzonych tam prac.

Rozpoczęła się budowa południowych ścian szczelinowych stacji C12 (Nowy Świat). Wraz z tym wzdłuż ul. Świętokrzyskiej powstaje potężna komora kanalizacyjna.

 

Więcej...

Nowa informacja w dziale Ciekawostki, opisy w Dzienniku budowy

W zakładce Ciekawostki, opisy w Dzienniku budowy nowa informacja w Słowniku budowniczego metra. Tym razem Korek uszczelniający czyli o wysokim ciśnieniu na budowie.

Zapraszamy

Więcej...

Metro Warszawskie Sp. z o.o. po raz kolejny wsparło projekt edukacyjny poświęcony budowie metra.

pliki/aktualnosci/2012/uniwdzieci1_resize1.jpgSpółka Metro Warszawskie po raz kolejny zaangażowała się w projekt edukacyjny skierowany do małych studentów warszawskiego ośrodka Uniwersytetu Dzieci, który poświęcony był budowie metra.
Warsztaty, które odbyły się 3 marca br. przybliżyły zagadnienia związane z rozpoczętą budową odcinka centralnego II linii metra, w tym nowoczesnych metod i technologii stosowanych podczas budowy. Kolejne zajęcia prowadzone będą 10 marca bieżącego roku. 

Więcej...

Ruszyła produkcja pociągów dla warszawskiego metra

25 lutego firma Siemens - producent pociągów Inspiro – zaprezentowała w wiedeńskiej fabryce pierwsze aluminiowe nadwozie, tzw. pudło wagonu dla warszawskiego metra. Jest to początek produkcji 35 pociągów, które od grudnia 2012 roku zaczną systematycznie dojeżdżać na Kabaty.

Więcej...

Konkurs na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej - 18 firm dopuszczonych do udzialu

W dziale Rozbudowa II linii została opublikowana informacja na temat postanowienia Sądu Konkursowego, który rozpatrywał wnioski o dopuszczenie do udziału w konkursie na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej I etapu realizacji odcinka zachodniego i wschodniego-północnego II linii metra. Sąd Konkursowy  zakończył analizę dokumentów złożonych przez uczestników postępowania i zakwalifikował do dalszego udzialu 18 firm. więcej>>>

Więcej...

Nowe rzuty zarysu stacji na ortofotomapie

W zakładce II linia metra zamieszczone zostały aktualne rzuty zarysu stacji na Ortofotomapie. Za ich pomocą można zobaczyć jak zlokalizowane będą poszczególne stacje centralnego odcinka II linii metra. Zobacz>>>

Więcej...

Budowa na pilota - w Dzienniku Budowy

W zakładce Ciekawostki, opisy w Dzienniku budowy nowa informacja zatytułowana Budowa na pilota czyli o tym jak inżynierowie zdalnie budują stropy.

Zapraszamy

Więcej...

Jak będzie budowana stacja C11 Świętokrzyska - nowa wiadomość w Dzienniku Budowy

Na ulicy Świętokrzyskiej i Marszałkowskiej zakończył się etap przygotowań do budowy stacji C11 Świętokrzyska, w tym przebudowa instalacji i usuwanie kolizji (przekładki). W związku z rozpoczęciem budowy korpusu stacji, ulica Marszałkowska zostanie wyłączona z ruchu. W Dzienniku Budowy, w zakładce Ciekawostki opisy - planowane terminy i graficzna prezentacja etapów budowy stacji C11 Świętokrzyska. Zapraszamy

Więcej...