Prace przy odtwarzaniu jezdni Ronda ONZ

Metro Warszawskie i AGP Polska informują, że w czwartek 11 lipca rozpoczęło się układanie warstw asfaltu na wschodniej jezdni Ronda ONZ. Po zakończeniu układania asfaltu, w poniedziałek 15 lipca od godzin porannych, nastąpi przywrócenie ruchu samochodów wokół Ronda na jezdni wschodniej w osi południe- północ. Tym samym zostanie przywrócony docelowy układ ruchu na jezdni wschodniej.

Jednocześnie umożliwi to Tramwajom Warszawskim rozpoczęcie prac przy przywracaniu docelowego układu torowego i sieci trakcyjnej na Rondzie ONZ.

Więcej...

Budowa odcinka centralnego II linii metra: stacje Centrum i Świętokrzyska zamknięte

pliki/dm/ban3.gif

W związku z kolejnym etapem prac przy budowie II linii metra i koniecznością wprowadzenia ograniczeń na linii pierwszej od dnia 29.06.2013 r. stacje metra Centrum i Świętokrzyska są wyłączone z ruchu.

Pociągi metra kursują na odcinkach:

    ♦ KABATY – POLITECHNIKA
    ♦ RATUSZ ARSENAŁ – MŁOCINY.

       

      ZMIANA ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW METRA

      Jednocześnie Metro Warszawskie Sp. z o.o. informuje, że od dnia 29 czerwca 2013 r. pociągi metra kursują zgodnie ze zmienionym rozkładem jazdy. Szczegóły poniżej.

        ♦ Kabaty – Politechnika (pobierz)
        ♦ Ratusz Arsenał – Młociny (pobierz)

         

        KOMUNIKACJA ZASTĘPCZA

        W okresie obowiązywania zmian funkcjonuje komunikacja zastępcza:

        • tramwajowa 74 i 75. Linia tramwajowa 75 realizować będzie kursy nocne do ok. 3:00 w piątek oraz w sobotę.
        • autobusowa - linia Z-1.

        Dodatkowo informujemy, że punkty handlowe na stacjach Centrum i Świętokrzyska będą dostępne przez cały czas zamknięcia stacji.

        Więcej...

        29.06 - 30.08 WAKACYJNE ZAMKNIĘCIE STACJI CENTRUM i ŚWIĘTOKRZYSKA

        pliki/dm/Lacznik.jpg

         

        pliki/dm/Zwrotnica.jpg

        Więcej...

        Krystyna i Elisabetta przejdą pod dnem Wisły

        W dniu jutrzejszym (20.06) około godziny 17.00 tarcza drążąca TBM Krystyna rozpocznie drążenie tunelu między budowanymi stacjami C14 (Stadion Narodowy) a C13 (Centrum Nauki Kopernik), przechodząc pod dnem Wisły. Długość odcinka wynosi ok. 930 metrów. Około dwa tygodnie po niej, ruszy druga z tarcz - Elisabetta. Planowany czas ukończenia połączenia tuneli pomiędzy stacjami C14 (Stadion Narodowy) i C13 (Centrum Nauki Kopernik) to przełom sierpnia i września.

        pliki/dm/Tarcze pod Wisla.jpg

        Więcej...

        Badanie opinii pasażerów

        Uprzejmie informujemy, że w dniach od 09 do 15 czerwca 2013 roku firma badawcza przeprowadzi na stacjach metra ankiety dotyczące zadowolenia pasażerów korzystających z usług podziemnej kolejki. Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu i udzielenie wywiadu ankieterowi.

        Więcej...

        II linia metra: Zadania realizowane w najbliższym czasie

        Przedstawiamy informacje o pracach przy budowie centralnego odcinka II linii metra, które realizowane będą w najbliższym okresie:

        - Połączenie torowe linii I z linią II

        - Połączenie dla pasażerów pomiędzy I a II linią

        - Przejście tarczy drążącej ANNA pod tunelami I linii metra

        - Drążenie tunelu II linii metra na Pradze

         

        Więcej informacji w załączonym pliku PDF: TUTAJ

        Więcej...

        Metro Warszawskie uczestnikiem III edycji imprezy varsavianistycznej „Okno na Warszawę”

        pliki/aktualnosci/2013/onw2013-1.jpgW sobotę, 11 maja bieżącego roku odbyła się III edycja „Okna na Warszawę”, wydarzenia, którego celem było promowanie najciekawszych osób i instytucji związanych z naszym miastem. Po raz pierwszy w tym interesującymi wydarzeniu uczestniczyło Metro Warszawskie. 

        Więcej...

        Postępy drążenia tarczy Marii pod tunelami I linii metra

        Poniedziałek - godzina 12.00 - tarcza Maria wydrążyła 0,5m w betonowej kurtynie budowanej stacji C11 (Świętokrzyska).  

        Poniedziałek - godzina 09.00 - tarcza Maria przebiła się przez wschodnią ścianę budowanej stacji C11 (Świętokrzyska). Do pokonania pozostał jej jedynie tzw. „ślepy tunel” czyli specjalnie przygotowana betonowa kurtyna o długości 15 metrów.

        Niedziela – godzina 21.00 - czoło tarczy Maria dotarło w rejon zachodniej ściany przyszłej stacji C11 Świętokrzyska, a jej korpus znajduje się pod tunelem wschodnim I linii.

         W nocy z soboty na niedzielę tarcza Maria przeszła w całości pod tunelem zachodnim I linii. W trakcie prac w rejonie tunelu urządzenia pomiarowe zarejestrowały przemieszczenia tunelu o amplitudzie 2,5 milimetra. Drgania te nie zagroziły bezpieczeństwu tunelu.

        Więcej...

        Informacja dotycząca kosztów budowy metra

        W związku z toczącą się dyskusją na temat kosztów budowy metra w załączonym pliku przedstawiamy materiał dotyczący tego zagadnienia.
        Koszty budowy metra (PDF, 1MB)

        Więcej...

        Imiona dla praskich TBM-ów

        Informujemy, że w dniu dzisiejszym Generalny Wykonawca centralnego odcinka II linii metra nadał imiona: Elżbieta i Krystyna tarczom TBM, drążącym tunele metra od strony Pragi w kierunku Powiśla.

        Imię Krystyna nadane zostało tarczy określanej dotychczas symbolem „Wisła II”. Imię to pojawiło się w Polsce w XII wieku.  Nosiły je m.in. królowe, pojawiało się w literaturze pięknej, imię to nosiły bohaterki II wojny światowej: Wańkowiczówna (łączniczka i sanitariuszka), Krystyna Krahelska (poetka, żołnierz, sanitariuszka. Jej postać zaklęta została w pomnik warszawskiej Syreny dłuta rzeźbiarki Ludwiki Nitschowej, stojący na Wybrzeżu Kościuszkowskim).

        Imię Elżbieta nadane zostało tarczy określanej dotychczas symbolem „Wisła I”. Jest to imię żony kierownika robót tunelowych centralnego odcinka II linii metra, inż. Marco Barbanti, który zaproponował takie imię na jej cześć.  

        Więcej...