Badanie opinii pasażerów

Uprzejmie informujemy, że w dniach od 09 do 15 czerwca 2013 roku firma badawcza przeprowadzi na stacjach metra ankiety dotyczące zadowolenia pasażerów korzystających z usług podziemnej kolejki. Zapraszamy do wzięcia udziału w badaniu i udzielenie wywiadu ankieterowi.

Więcej...

II linia metra: Zadania realizowane w najbliższym czasie

Przedstawiamy informacje o pracach przy budowie centralnego odcinka II linii metra, które realizowane będą w najbliższym okresie:

- Połączenie torowe linii I z linią II

- Połączenie dla pasażerów pomiędzy I a II linią

- Przejście tarczy drążącej ANNA pod tunelami I linii metra

- Drążenie tunelu II linii metra na Pradze

 

Więcej informacji w załączonym pliku PDF: TUTAJ

Więcej...

Metro Warszawskie uczestnikiem III edycji imprezy varsavianistycznej „Okno na Warszawę”

pliki/aktualnosci/2013/onw2013-1.jpgW sobotę, 11 maja bieżącego roku odbyła się III edycja „Okna na Warszawę”, wydarzenia, którego celem było promowanie najciekawszych osób i instytucji związanych z naszym miastem. Po raz pierwszy w tym interesującymi wydarzeniu uczestniczyło Metro Warszawskie. 

Więcej...

Postępy drążenia tarczy Marii pod tunelami I linii metra

Poniedziałek - godzina 12.00 - tarcza Maria wydrążyła 0,5m w betonowej kurtynie budowanej stacji C11 (Świętokrzyska).  

Poniedziałek - godzina 09.00 - tarcza Maria przebiła się przez wschodnią ścianę budowanej stacji C11 (Świętokrzyska). Do pokonania pozostał jej jedynie tzw. „ślepy tunel” czyli specjalnie przygotowana betonowa kurtyna o długości 15 metrów.

Niedziela – godzina 21.00 - czoło tarczy Maria dotarło w rejon zachodniej ściany przyszłej stacji C11 Świętokrzyska, a jej korpus znajduje się pod tunelem wschodnim I linii.

 W nocy z soboty na niedzielę tarcza Maria przeszła w całości pod tunelem zachodnim I linii. W trakcie prac w rejonie tunelu urządzenia pomiarowe zarejestrowały przemieszczenia tunelu o amplitudzie 2,5 milimetra. Drgania te nie zagroziły bezpieczeństwu tunelu.

Więcej...

Informacja dotycząca kosztów budowy metra

W związku z toczącą się dyskusją na temat kosztów budowy metra w załączonym pliku przedstawiamy materiał dotyczący tego zagadnienia.
Koszty budowy metra (PDF, 1MB)

Więcej...

Imiona dla praskich TBM-ów

Informujemy, że w dniu dzisiejszym Generalny Wykonawca centralnego odcinka II linii metra nadał imiona: Elżbieta i Krystyna tarczom TBM, drążącym tunele metra od strony Pragi w kierunku Powiśla.

Imię Krystyna nadane zostało tarczy określanej dotychczas symbolem „Wisła II”. Imię to pojawiło się w Polsce w XII wieku.  Nosiły je m.in. królowe, pojawiało się w literaturze pięknej, imię to nosiły bohaterki II wojny światowej: Wańkowiczówna (łączniczka i sanitariuszka), Krystyna Krahelska (poetka, żołnierz, sanitariuszka. Jej postać zaklęta została w pomnik warszawskiej Syreny dłuta rzeźbiarki Ludwiki Nitschowej, stojący na Wybrzeżu Kościuszkowskim).

Imię Elżbieta nadane zostało tarczy określanej dotychczas symbolem „Wisła I”. Jest to imię żony kierownika robót tunelowych centralnego odcinka II linii metra, inż. Marco Barbanti, który zaproponował takie imię na jej cześć.  

Więcej...

Zmiana rozkładu jazdy pociągów metra

Metro Warszawskie Sp. z o.o. uprzejmie informuje, że od dnia 11 lutego 2013 r. obowiązywać będzie w metrze nowy rozkład jazdy pociągów, ze szczegółami którego można zapoznać się TUTAJ

Więcej...

Informacja na temat wpływu budowy odcinka centralnego II linii metra na budynki położone przy ul. Targowej

W związku z toczącą się dyskusją dotyczącą wpływu budowy odcinka centralnego II linii metra na budynki przy ul. Targowej, położone wzdłuż trasy budowy, Metro Warszawskie Sp. z o.o. informuje że:

Dla rejonu budowanej stacji C15 (Dworzec Wileński) oraz wzdłuż trasy budowy przyszłych tuneli dochodzących do tej stacji, zamontowanych jest 917 urządzeń monitoringu.

Odczyty z tych urządzeń są na bieżąco przesyłane do centrum monitorowania i w przypadku wystąpienia zagrożeń istnieje możliwość natychmiastowej reakcji (np. wstrzymania prac);

W przypadku każdego zgłoszenia, generalny wykonawca przeprowadza ekspertyzę wyjaśniającą i wykonuje naprawę uszkodzeń, wynikających z prowadzonych prac przy budowie.

Budowa stacji C15 (Dworzec Wileński) rozpoczęła się 15 sierpnia 2012 roku.

Poniżej przedstawiamy opis stanu technicznego budynków z kart katalogowych budynków wraz z dokumentacją fotograficzną, opracowanych w 2007 oraz 2010 rokuprzez Instytut Techniki Budowlanej:

Targowa_84 Targowa_65 Targowa_15 Targowa_63 Targowa_84(2) Targowa_67

Targowa 15

Stan budynku w 2007 roku według karty katalogowej: niezadowalający (4 w 5 stopniowej skali ITB).

Zamontowano 73 urządzenia pomiaru.

Targowa 63

Stan budynku w 2010 roku według karty katalogowej: niezadowalający (4 w 5 stopniowej skali ITB).

Zamontowano 9 urządzeń pomiaru.

Targowa 65

Stan budynku w 2010 roku według karty katalogowej: dobry (0 w 5 stopniowej skali ITB). Budynek w trakcie budowy, w fazie wykończenia.

Zamontowano 4 urządzenia pomiaru.

Targowa 67

Stan budynku w 2010 roku według karty katalogowej: niezadowalający (4 w 5 stopniowej skali ITB).

Zamontowano 11 urządzeń pomiaru.

Targowa 69/71

Stan budynku w 2010 roku według karty katalogowej: dobry (1 w 5 stopniowej skali ITB).

Zamontowano 11 urządzeń pomiaru.

Targowa 70

Stan budynku w 2010 roku według karty katalogowej: niezadowalający (4 w 5 stopniowej skali ITB).

Zamontowano 24 urządzenia pomiaru

Targowa 72  CH Wileńska

Stan budynku w 2007 roku według karty katalogowej: bardzo dobry (0 w 5 stopniowej skali ITB). Budynek wzniesiony w 2003 roku.

Zamontowano 39 urządzeń pomiaru.

Targowa 83

Stan budynku w 2010 roku według karty katalogowej: dobry (2 w 5 stopniowej skali ITB).

Zamontowano 8 urządzeń pomiaru.

Targowa 84

Stan budynku w 2010 roku według karty katalogowej: dość dobry (3 w 5 stopniowej skali ITB).

Zamontowano 6 urządzeń pomiaru.

Stan budynków zobrazowany został również na zdjęciach: TUTAJ

Więcej...

Informacja na temat wpływu budowy odcinka centralnego II linii metra na budynki położone wzdłuż trasy budowy

W związku z toczącą się dyskusją dotyczącą wpływu budowy odcinka centralnego II linii metra na budynki położone wzdłuż trasy budowy, Metro Warszawskie Sp. z o.o. informuje o aktualnym stanie prac w odniesieniu do posesji Targowa 67 i Targowa 70.

Targowa 67

Zamontowano 8 urządzeń pomiaru (reperów) i w bezpośrednim sąsiedztwie 3 folie Optikal-Target.

Stan budynku w roku 2010 według karty katalogowej: niezadowalający (4 w 5 stopniowej skali ITB).

W styczniu 2013 roku wykonano ekspertyzę stanu budynku.

W celu wykonania doraźnych prac zabezpieczających, Generalny Wykonawca AGP Metro Polska zaangażował firmę Mostostal Zabrze.

Doraźne prace zabezpieczające zostały zakończone w dniu dzisiejszym (I faza).

Do kolejnych prac przystąpiła firma ZRB.

Targowa 70

Zamontowano 24 urządzenia pomiaru (repery).

Stan budynku w roku 2010 według karty katalogowej: niezadowalający (4 w 5 stopniowej skali ITB).

W styczniu 2013 roku wykonano ekspertyzę stanu budynku.

Generalny Wykonawca jest w trakcie podpisywania umowy z wykonawcą doraźnych prac zabezpieczających.

Przewidywane rozpoczęcie prac nastąpi w przyszłym tygodniu.

Więcej...

Kursowanie metra w okresie ferii zimowych

Metro Warszawskie Sp. z o.o. uprzejmie informuje, że w okresie ferii zimowych od dnia 26 stycznia 2013 r. do 10 lutego 2013 r. metro kursować będzie według zmienionego rozkładu jazdy, z którym można zapoznać się TUTAJ.

Więcej...