Instrukcja postępowania w sytuacjach kryzysowych

We współpracy z Biurem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Miasta St. Warszawy oraz Komendą Miejską Państwowej Straży Pożarnej opracowaliśmy dla Państwa "Instrukcję postępowania w sytuacjach kryzysowych". Można się z nią zapoznać TUTAJ

Więcej...

Spotkanie z tarczą "Maria"

W niedzielę, 15 grudnia bieżącego roku zaprezentowaliśmy mieszkańcom Warszawy tarczę TBM "Maria", która jako ostatnia zakończyła drążenie tunelu centralnego odcinka II linii metra.

Tę, ważącą ponad 600 ton maszynę, sympatycy metra mogli obejrzeć na budowie stacji C13 Centrum Nauki Kopernik. - W tunelach i na stacjach trwają prace montażowe urządzeń i instalacji, gotowych jest ponad 2,7 km torowiska podziemnej kolejki. – powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy -Centralny odcinek będzie kręgosłupem całej II linii metra – trwa projektowanie jego przedłużenia po 3 stacje w kierunku Targówka i Bemowa.

Więcej...

Informacja na temat awaryjności metra

Na pierwszej linii eksploatowane jest ponad 81 kilometrów pojedynczego toru, z tego na 49 kilometrach odbywa się przewóz pasażerów. Torowisko warszawskiego metra to także 159 rozjazdów.

Sterowanie ruchem odbywa się za pośrednictwem 139 sygnalizatorów.

Każdego dnia pociągi metra przejeżdżają ponad 13 tysięcy kilometrów czyli 290 razy pokonują trasę Kabaty – Młociny i z powrotem.

W związku z porannymi utrudnieniami dla pasażerów, Metro Warszawskie informuje, że przeciętna roczna liczba zdarzeń powodujących utrudnienia dla pasażerów w metrze w ostatnich latach wynosiła 8-10 awarii. Także w roku bieżącym liczba awarii do dnia dzisiejszego pozostaje na identycznym poziomie. Informacje szczegółowe publikowane są w raportach rocznych, dostępnych m.in. na naszej stronie internetowej. (http://metro.waw.pl/wydawnictwa.html).

Zdajemy sobie sprawę, że każde zakłócenie w ruchu metra jest dla naszych pasażerów dolegliwe. W każdej sytuacji awaryjnej, zakłóceń w ruchu, staramy się bezzwłocznie reagować. Dzisiejsza usterka ujawniła się już po porannym wznowieniu ruchu. Zarówno maszynista pociągu na stacji Politechnika, jak i dyspozytor metra otrzymywali sygnał wskazujący na to, że w tunelu przed stacją Pole Mokotowskie znajduje się inny pociąg. W tej sytuacji dalsza podróż była możliwa dopiero po upewnieniu się, że tak naprawdę tunel jest pusty.

Priorytetem jest dla nas bezpieczeństwo pasażerów. Każdy sygnał o nieprawidłowym działaniu jakiegokolwiek urządzenia musi być sprawdzony. Przejezdność tunelu musi być potwierdzona. Dzisiejszą usterkę usunęliśmy natychmiast po zakończeniu szczytu przewozowego. Zajęło to niecałą godzinę.

Bezpośrednio po zakończeniu usuwania awarii, odcinkiem od stacji Politechnika do stacji Wilanowska musiał przejechać pociąg techniczny, sprawdzający działanie urządzeń. Jest to procedura standardowa, podobnie jak to, że każdego dnia, o godzinie 4 przed rozpoczęciem kursowania pociągów z pasażerami, całą linię przejeżdżają pociągi techniczne i dopiero po takim przejeździe wznawiany jest ruch pasażerski. Niestety, mimo codziennych kontroli dokonywanych w przerwie nocnej, czasami i w metrze niektóre urządzenia ulegają awarii.

Więcej...

Metro Warszawskie Perłą Polskiej Gospodarki

Uprzejmie informujemy, iż Metro Warszawskie Sp. z o.o. po raz kolejny otrzymało tytuł „Perła Polskiej Gospodarki” w XI edycji rankingu polskich przedsiębiorstw „za konsekwentną realizację polityki i strategii przedsiębiorstwa oraz pozycję lidera wśród najbardziej dynamicznych i najbardziej efektywnych przedsiębiorstw w Polsce”.

Więcej...

Krety wyszły z ziemi

Ponad 9 km tuneli centralnego odcinka II linii metra wydrążyły tarcze TBM. Tę, która zakończyła pracę w końcu listopada, w niedzielę 15 grudnia warszawiacy będą mogli zobaczyć na budowie stacji Centrum Nauki Kopernik.

Więcej...

Metro Warszawskie patronem XXII Targów Książki Historycznej 28 listopada 1 grudnia 2013

Metro Warszawskie Sp. z o.o. zostało Patronem XXII Targów Książki Historycznej. Targi Książki Historycznej to cykliczna impreza o charakterze promocyjno-informacyjnym i niekomercyjnym, organizowana przez Porozumienie Wydawców Książki Historycznej oraz Fundację Historia i Kultura. Towarzyszą jej liczne imprezy, spotkania autorskie, promocje książek oraz pokazy filmów fabularnych i dokumentalnych. Od trzech lat Targi odbywają się w nowej siedzibie - w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie. Wstęp na Targi i wszystkie imprezy towarzyszące jest bezpłatny.

Link do strony internetowej Porozumienia Wydawców Książki Historycznej

Więcej...

Komisja Powypadkowa Metra rozpoczęła działania

W związku ze zdarzeniem, jakie miało miejsce w dniu 17.11.2013 r. na stacji metra Politechnika, Metro Warszawskie Sp. z o.o. informuje, że swoje działanie rozpoczęła stała Komisja Powypadkowa Metra, badająca okoliczności i przyczyny wypadków w Metrze.

W skład komisji wchodzą specjaliści z Metra Warszawskiego, m.in. Szef Służby Infrastruktury, Szef Służby Ruchu, Szef Służby Taboru, Kierownik Działu Przeglądów, Kierownik Działu Elektrotrakcyjnego.

Metro Warszawskie Sp. z o.o. powołało także ekspertów:

- Prof. dr hab. inż. Andrzeja Chudzikiewicza – Kierownika Zakładu na Wydziale Transportu Politechniki Warszawskiej

- Prof. nzw. dr hab. inż. Adama Szeląga – Dyrektora Instytutu Maszyn Elektrycznych na Wydziale Elektrycznym Politechniki Warszawskiej.

Więcej...

Metro Warszawskie Sp. z o. o. obecne na Targach Infrastruktura 2013

pliki/aktualnosci/2013/infra2-.jpgW dniach 22 – 24 października 2013 roku Metro Warszawskie po raz kolejny wzięło udział w Międzynarodowych Targach Budownictwa Drogowego, Kolejowego oraz Zarządzania Ruchem INFRASTRUKTURA 2013. W bieżącej, XI edycji targów, które odbyły się w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska w Warszawie, wzięło udział kilkadziesiąt firm, instytucji i organizacji z Polski i zagranicy. Podczas wydarzenia Metro Warszawskie zorganizowało punkt informacyjno-konsultacyjny, na którym zaprezentowało inwestycję budowy II linii metra.

Więcej...

Kolejny dzień otwarty na budowie centralnego odcinka II linii metra za nami

W niedzielę, 6 października br. mieszkańcy Warszawy już po raz drugi mieli możliwość zwiedzenia dwóch stacji centralnego odcinka II linii metra. Place budowy przy Rondzie ONZ i Stadionie Narodowym były dostępne dla zwiedzających. Podobnie jak podczas pierwszej edycji Dni Otwartych, inicjatywa spotkała się z ogromnym zainteresowaniem. Od godz. 9.00 do 19.00 stacje odwiedziło blisko 600 sympatyków metra.
Słoneczny, jesienny dzień, a nade wszystko możliwość zobaczenia tego, co zazwyczaj bywa niedostępne, przyciągnęła również tych, którym nie udało się wcześniej zarejestrować. Wytrwali mogli dołączyć do grup zwiedzających i zrobić pamiątkowe zdjęcia. 

Więcej...

Dzień otwarty na budowie II linii metra – rejestracja zakończona

Zakończyła się już rejestracja uczestników zwiedzania stacji Rondo ONZ i Stadion Narodowy w ramach dnia otwartego na placach budowy centralnego odcinka II linii metra. Wszystkim, którzy przesłali swoje zgłoszenie serdecznie dziękujemy.

Do pierwszych 600 osób, które poprawnie wypełniły formularz zgłoszeniowy i przesłały go do Metra Warszawskiego Sp. z o.o. przesłane zostaną drogą elektroniczną na adres mailowy wskazany przez zgłaszającego, imienne zaproszenie z godziną rozpoczęcia zwiedzania, najpóźniej do dnia 4 października 2013 r. do godz. 9.00. Wstęp na jeden z placów budowy będzie możliwy jedynie dla osób posiadających zaproszenie. Osoby, które otrzymają zaproszenie prosimy o zapoznanie się z treścią Regulaminu pobytu gości na terenie budowy oraz Oświadczeniem.

Więcej...