Dni Transportu Publicznego z Metrem Warszawskim

Metro Warszawskie Sp. z o. o. zaprasza na „Dni Transportu Publicznego” - największą imprezę plenerową poświęconą komunikacji miejskiej w Warszawie, której kolejna edycja odbędzie się w sobotę 22 września 2018 r. na terenie zajezdni autobusowej MZA R3 "Ostrobramska" przy ul.  Ostrobramskiej 38, oraz w niedzielę 23 września 2018 r. na terenie Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty.

W dniu 22 września 2018 roku, od godziny 10.00 do 17.00 na wszystkich miłośników komunikacji miejskiej czekać będą niezapomniane atrakcje, w tym te przygotowane przez Metro Warszawskie Sp. z o. o. Oprócz akcji informacyjnej dotyczącej rozbudowy II linii metra w Warszawie, będziemy organizować konkursy wiedzy o metrze z możliwością wygrania nagród, a nasza firmowa maskotka będzie częstować słodyczami. Ponadto rozdawane będą bezpłatne wejściówki upoważniające do zwiedzania Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach (zwiedzać STP będzie można w niedzielę 23 września, liczba wejściówek ograniczona) W niedzielę 23 września, w godz. 10.00-16.00 zapraszamy do zwiedzania Stacji Techniczno-Postojowej Kabaty przy ul. Wilczy Dół 5 (tylko dla osób posiadających wejściówki - do odbioru na stoisku Metra w sobotę 22 września).

Przewidywany czasowy harmonogram zwiedzania:

10:00 - 11:00 I - II grupa
11:00 - 12:00 III - IV grupa
12:00 - 13:00 V - VI grupa
13:00 - 14:00 VII – VIII grupa
14:00 - 15:00 IX – X grupa
15:00 - 16:00 XI – XII grupa
16:00 - 17:00 XIII – XIV grupa

Serdecznie zapraszamy do odwiedzenia naszego stoiska.

Plakat DTP 2018 (PDF; 780KB)

Więcej...

W niedzielę 16 września mieszkańcy Warszawy mieli okazję pożegnać tarcze TBM Maria i Krystyna, które drążyły tunele na odcinku zachodnim II linii metra na Woli

W niedzielę 16 września przy skrzyżowaniu ulic Kasprzaka i Karolkowej na warszawskiej Woli, w pobliżu stacji C09 Rondo Daszyńskiego odbyło się pożegnanie dwóch tarcz TBM. Wszyscy zainteresowani, którzy nas odwiedzili, mieli okazję zobaczyć z bliska obie tarcze, a także wykonać pamiątkowe zdjęcia. Oprócz możliwości obejrzenia tarcz, goście, którzy pojawili się na placu budowy otrzymali pamiątkowe numizmaty, wybite przez Metro Warszawskie specjalnie na tę okazję. Od 13:00 do 16:00 rozdaliśmy ponad 2.500 tysiąca monet! Dla najmłodszych zaś przygotowaliśmy konkursy rysunkowe oraz gadżety z logo Spółki. Jak zwykle, podczas takich wydarzeń, pracownicy Metra Warszawskiego udzielali informacji dotyczących aktualnie prowadzanej budowy odcinka wschodniego – północnego oraz zachodniego (3+3) oraz planów rozbudowy drugiej linii metra (3+2, 3+ MORY).

 

Dziękujemy wszystkim, którzy odwiedzili nas w niedzielę i zapraszamy na kolejne imprezy z naszym udziałem!

Więcej...

Zapraszamy na pożegnanie tarcz TBM

243 dni pod ziemią, wydrążone ponad 5000 metrów i 3315 ułożonych pierścieni obudowy tunelu. Tarcze TBM Krystyna i Maria, które ciężko pracowały na budowie odcinka pomiędzy przyszłą stacją Księcia Janusza a Rondem Daszyńskiego, idą na zasłużony odpoczynek. Zanim jednak to nastąpi, można je osobiście pożegnać, zrobić sobie z nimi zdjęcie i otrzymać pamiątkowy numizmat.

W niedzielę, 16 września w godz. 13.00-16.00, na placu budowy przy ul. M. Kasprzaka (u zbiegu z Karolkową), każdy będzie miał szansę stanąć oko w oko z potężnymi maszynami, które wydrążyły tunele metra.

Choć całe tarcze TBM mają niemal 100m długości, to ich zasadniczą częścią są głowice skrawające. To właśnie one, podczas swojej pracy pod ziemią „kroją” grunt. Teraz każdy będzie mógł je obejrzeć z bliska. Obie, ważące po 650 ton każda, spod ziemi wyjął ogromny dźwig i widać je w całej okazałości.

Odwiedzający będą mogli z bliska zobaczyć i dotknąć czoła tarcz Krystyna i Maria, które wydrążyły tunele metra na Woli, a także zrobić sobie z nimi pamiątkowe zdjęcie. Będzie można także obejrzeć prezentacje multimedialne o pracy budowniczych metra, a także wystawę zdjęć pokazujących ze szczegółami jak wygląda budowa tuneli przez tarczę TBM. Dla najmłodszych odbędą się specjalne warsztaty o pracy nad podziemną koleją. Będzie też niespodzianka – dla pierwszych 5000 osób przygotowaliśmy z okazji zakończenia drążenia tuneli rozbudowywanej II linii metra certyfikowany numizmat. Będzie można go otrzymać przy wejściu na plac budowy.

Tarcze na Woli budowały tunele od przyszłej stacji Księcia Janusza do ronda Daszyńskiego.  TBM Maria przez 127 dni wydrążyła 2545m tunelu, ze średnią prędkością 18m na dobę. Rekordowy wynik wyniósł 36m w ciągu dnia. Wyniki TBM Krystyna to 2541m tunele wybudowane w 116 dni. Tarcza osiągnęła więc średnią prędkość drążenia 22m na dobę, a rekordowo było to 36,5 m.

Więcej...

Metro Warszawskie na Eco Pikniku „Europa zmienia metropolię warszawską”

Spółka Metro Warszawskie w minioną niedzielę po raz kolejny uczestniczyła w projekcie informacyjno-edukacyjnym, tym razem pod nazwą "Europa zmienia metropolię warszawską”. Coroczna impreza realizowana jest w ramach prowadzonego przez Biuro Funduszy Europejskich i Rozwoju Gospodarczego Urzędu m. st. Warszawy projektu pod nazwą „Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Warszawa” i ma na celu prezentację instytucji realizujących projekty współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

Tegoroczne miasteczko namiotowe zlokalizowane było na terenie Multimedialnego Parku Fontann przy skwerze 1 Dywizji Pancernej WP a cała impreza przebiegała pod hasłem ECO Piknik.

Na stoisku przygotowanym przez Metro Warszawskie  można było uzyskać informacje na temat budowy II linii metra, w szczególności o realizacji I i II etapu odcinków: zachodniego i  wschodniego-północnego Najmłodsi mieli możliwość skorzystania z kącika dla dzieci oraz zrobienia wspólnego zdjęcia z Krecikiem - naszą firmową maskotką.

Dziękujemy wszystkim odwiedzającym nasze stoisko i zapraszamy na kolejne imprezy z naszym udziałem!

Więcej...

Otwarcie ofert w przetargu na budowę 2 stacji metra

W dniu 10 sierpnia 2018 r. otwarto ofertę w przetargu na budowę 2 stacji metra: Wola Park i Powstańców Śląskich.

Na wykonanie tego zadania Inwestor – Miasto Stołeczne Warszawa – przeznaczył kwotę 1 049 255 121,12zł brutto.

Ofertę na kwotę 959 249 940,00 zł brutto złożyło konsorcjum w składzie:

  1. Gülermak Aǧır Sanayi
    İnşaat ve Taahhüt A.S.
    z siedzibą w Ankarze (Turcja), Konya Devletyolu, 23. Km, no. 111 Gölbaşi – Ankara, Turcja
  2. Astaldi S.p.A. z siedzibą w Rzymie, ul. Giulio Vincenzo Bona 65, 00156 Rzym (Włochy)
  3. Gülermak Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa

 

Kryteriami wyboru najlepszej oferty są:

·       cena - 60 proc.

·       skrócenie czasu wykonania - 8 proc.

·       przedłużenie okresu rękojmi - 32 proc.

Szczegółowa informacja z otwarcia ofert znajduje się na stronie: https://postepowania.metro.waw.pl/app/demand/notice/public/1754/details

To najkrótszy z planowanych odcinków II linii. W ramach tego kontraktu wybudowanych zostanie ponad 2,5 kilometra tuneli i prawie 300 tys. metrów sześciennych podziemnej kubatury.

Stacja C05 – czyli Wola Park - powstanie pod ul. Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej. Stacja C04 Powstańców Śląskich, również zostanie wybudowana pod ul. Górczewską - po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich. Za stacją przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach - wyjścia ze stacji mają prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe.

Wszystkie odcinki rozbudowywanej M2 są obecnie w budowie lub toczą się dla nich postępowania przetargowe. Cała II linia ma być gotowa przed 2023 rokiem.

Więcej...

Wyniki badania opinii pasażerów

Metro Warszawskie po raz czternasty zleciło firmie zewnętrznej przeprowadzenie badań dotyczących zadowolenia pasażerów korzystających z warszawskiego metra. Badanie przeprowadzono na próbie 2003 osób w dniach 16 – 22 czerwca 2018 r., na wszystkich stacjach obu linii.

Wśród zagadnień poruszanych w badaniu znalazła się ocena różnych aspektów związanych z funkcjonowaniem i kursowaniem metra. Ocenie poddano: częstotliwość kursowania, elementy związane z obsługą pasażerów, bezpieczeństwo, obiekty użyteczności publicznej na stacjach, zmiany i udogodnienia.

W opinii pasażerów metra przeważają zdecydowanie pozytywne opinie – 97% ankietowanych jest zadowolonych z naszych usług. Utrzymana została wysoka ocena związana z poczuciem bezpieczeństwa, pozytywnie oceniło ten aspekt aż 96% badanych.

Tegoroczne badanie pokazuje również, iż częstotliwość kursowania w godzinach wieczornych to ten element, na który powinniśmy zwrócić uwagę w naszej działalności.

Jak co roku pasażerów zapytano również o ulubioną stację warszawskiego metra. Niezmiennie ulubioną stacją metra pozostaje stacja Plac Wilsona. Stacja ta uzyskała 9,6% wskazań, czyli dwukrotnie więcej niż druga w rankingu Świętokrzyska M1.

Dziękujemy za tak wysokie oceny naszej działalności oraz wszystkie wyrażone w badaniu opinie.

Wyniki badań można pobrać tutaj.

Więcej...

Przetarg na budowę stacji Wola Park oraz Powstańców Śląskich ogłoszony

W dniu 27 czerwca 2018 r. ogłoszono przetarg na budowę 2 stacji metra: Wola Park i Powstańców Śląskich. Oznacza to, że już wszystkie odcinki rozbudowywanej M2 są obecnie w budowie, lub toczą się wobec nich postępowania przetargowe. Cała II linia ma być gotowa przed 2023 rokiem.

W ramach tego kontraktu wybudowanych zostanie ponad 2,5 kilometra tuneli i prawie 300 tys. metrów sześciennych podziemnej kubatury.

To najkrótszy z planowanych odcinków II linii. Liczy 2 kilometry długości wraz ze stacjami. Stacja C05 – czyli Wola Park - powstanie pod ul. Górczewską w rejonie ul. Białowiejskiej. Stacja C04 Powstańców Śląskich, również zostanie wybudowana pod ul. Górczewską - po wschodniej stronie ul. Powstańców Śląskich. Za stacją przewidziano komorę torów odstawczych. Po wprowadzonych korektach - wyjścia ze stacji mają prowadzić do wszystkich narożników skrzyżowania, a także na przystanki tramwajowe.

Oferty można składać do 7 sierpnia br.

Więcej...

Wykonawca 3 kolejnych stacji metra dla odcinka wschodniego-północnego wybrany

  W dniu 27 czerwca 2018r. wybrano wykonawcę budowy 3 końcowych stacji tego niemalże czterokilometrowego odcinka II linii metra w kierunku północno-wschodnim.

 Wybrano ofertę złożoną przez konsorcjum w składzie:

Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., Konya Devletyolu, 23.Km, no 111 Gölbaşi – Ankara

Astaldi S.p.A., 00156 Rzym, Via G.V. Bona 65

Gülermak Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa.

 Zaproponowana cena: z podatkiem VAT: 1.397.895.000 zł., bez podatku VAT: 1.136.500.000zł.

 Ten etap rozbudowy II linii metra obejmie budowę trzech stacji podziemnych:

  • C19 Zacisze (ul. Figara/Rolanda),
  • C20 Kondratowicza (ul. Kondratowicza – rejon Urzędu Dzielnicy Targówek ),
  • C21 Bródno (ul. Kondratowicza i Rembielińska)

i torów odstawczych za stacją C21, trzech wentylatorni szlakowych V19, V20, V21, komory demontażowej przy stacji C18 oraz trzech odcinków szlakowych D19, D20, D21 wykonanych jako jednotorowe tunele.

 Kryteria oceny:

  • skrócenie terminu wykonania Przedmiotu Zamówienia – 8%
  • przedłużenie okresu rękojmi za wady robót budowlanych – 32%
  • cena – 60%.

 Ogłaszany przetarg jest kontynuacją prac związanych z budową II linii warszawskiego metra. Rozbudowa o kolejne 3 stacje była możliwa, dzięki przeprowadzonemu w 2015 roku konkursowi na wykonanie Koncepcji Architektoniczno-Budowlanej drugiego etapu realizacji odcinka wschodniego-północnego II linii metra w Warszawie.Główną nagrodę w konkursie dla tego odcinka otrzymała pracownia ILF Consulting Engineers Polska Sp. z o.o., która zaprojektowała m.in. rastrowe ściany zatorowe i wykonane z betonu, częściowo przeszklone wejścia na stacje.

Więcej...

Przetarg na 3+Mory rozstrzygnięty

W dniu 22 czerwca 2018 r. wybrany został Wykonawca w przetargu na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra na Bemowie, od stacji Lazurowa do stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Najkorzystniejszą ofertę złożyło konsorcjum firm: ASTALDI S.p.A., ul. Giulio Vincenzo Bona 65, 00156 Rzym (Włochy),

Gülermak Ağir Sanayi Іnşaat ve Taahhüt A.Ş. Konya Devletyolu, 23. Km, no. 111 Gölbaşi – Ankara, Turcja,

Gülermak Sp. z o.o., ul. Grzybowska 80/82, 00-844 Warszawa.

Konsorcjum zaoferowało wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę brutto: 1.622.951.790 zł.

Informacja o wyborze znajduje się na stronie: https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=noticeDetails&noticeIdentity=1943&expired=1&demandPublicTypes=true

Kryteriami wyboru były:

·       cena - 60 proc.

·       skrócenie czasu wykonania - 8 proc.

·       przedłużenie okresu rękojmi - 32 proc.

Wyłoniony w przetargu wykonawca będzie miał max. 50 miesięcy na zaprojektowanie i wybudowanie trzech stacji metra, niemal czterech kilometrów podwójnego tunelu i Stacji Techniczno-Postojowej.

Ostatnie stacje II linii metra, zaplanowane zostały:

·       stacja C03 Lazurowa - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,

·       stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,

·       stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.

Więcej...

Metro Warszawskie Sp. z o.o. wybrało producenta nowego taboru dla I i II linii metra

Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zakup 37 + 8 pociągów złożyło konsorcjum firm: Skoda Transportation a.s, Skoda Vagonka a.s. To największy w historii warszawskiego metra przetarg na zakup taboru. Swoje oferty złożyło 5 producentów.

W ramach przetargu Spółka chce kupić 45 elektrycznych zespołów trakcyjnych, przeznaczonych do obsługi rozbudowywanej II linii metra i doposażenia I linii. Zamówienie podzielone jest na dwie części: podstawową i dodatkową. Pierwsza przewiduje dostawę 37 fabrycznie nowych pociągów. Druga natomiast - ośmiu elektrycznych pociągów.

Więcej...