Mikołajki z transportem publicznym

Z okazji Mikołajek Zarząd Transportu Miejskiego oraz przewoźnicy komunikacji miejskiej przygotowali atrakcje dla pasażerów korzystających na co dzień z transportu publicznego. Mikołajkowe Linie Specjalne, muzyka na żywo, drobne upominki i słodki poczęstunek – to wszystko sprawi, że 6 grudnia po Warszawie podróżować się będzie nie tylko sprawnie, ale i w wyjątkowej atmosferze.

6 grudnia obowiązkowym elementem stroju kierowców komunikacji miejskiej, kierowników pociągów SKM, pracowników Punktów Obsługi Pasażerów oraz… kontrolerów biletów będą Mikołajowe czapki.

Główną atrakcją tegorocznych komunikacyjnych Mikołajek będą Mikołajkowe Linie Specjalne obsługiwane zabytkowymi wagonami tramwajowymi, autobusami elektrycznymi i przez pierwszy świąteczny pociąg metra.

Więcej...

Metro Warszawskie patronem XXIV Targów Książki Historycznej - 30 listopada – 3 grudnia 2017 roku

Metro Warszawskie Sp. z o.o. kolejny raz zostało partnerem XXVI Targów Książki Historycznej. Targi Książki Historycznej to cykliczna impreza o charakterze promocyjno-informacyjnym i niekomercyjnym, organizowana przez Porozumienie Wydawców Książki Historycznej oraz Fundację Historia i Kultura. Towarzyszą jej liczne imprezy, spotkania autorskie, promocje książek oraz pokazy filmów fabularnych i dokumentalnych. Od kilku lat Targi odbywają się w Arkadach Kubickiego na Zamku Królewskim w Warszawie. Wstęp na Targi i wszystkie imprezy towarzyszące jest bezpłatny.

Link do strony internetowej Porozumienia Wydawców Książki Historycznej

Więcej...

Przetarg na budowę metra na Bemowie (3+Mory)

Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na zaprojektowanie i budowę ostatniego odcinka II linii metra – na Bemowie, od planowanej stacji Powstańców Śląskich do stacji Techniczno-Postojowej Mory.

Wyłoniony w przetargu wykonawca zaprojektuje i wybuduje trzy stacje metra, niemal cztery kilometry podwójnego tunelu i Stację Techniczno-Postojową. Ponadto będzie miał za zadanie przygotowanie koncepcji węzłów przesiadkowych w rejonie planowanych stacji, dostosowanych rozwiązaniami do charakterystyki poszczególnych lokalizacji. Dokumentacja przetargowa zawiera m.in. przygotowany przez Metro Warszawskie Sp. z o.o. Program Funkcjonalno–Użytkowy. Zainteresowani mogą składać swoje oferty do 12 stycznia 2018 r. , a na wszystkie prace wykonawca będzie miał 50 miesięcy od dnia podpisania umowy. Kryteria wyboru to cena- 60 proc., skrócenie czasu wykonania - 8 proc. i przedłużenie okresu rękojmi - 32 proc.

To będą ostatnie stacje II linii metra. Stacje tego odcinka zaplanowane zostały:

stacja C03 Lazurowa - po południowej stronie ul. Górczewskiej, w rejonie ul. Lazurowej,

stacja C02 Chrzanów - w rejonie skrzyżowania ul. Szeligowskiej z planowanym przedłużeniem ul. Człuchowskiej,

stacja C01 Połczyńska - w rejonie ul. Sochaczewskiej i Połczyńskiej.

Za ul. Połczyńską, w sąsiedztwie Instytutu Energetyki, zagospodarowany będzie z kolei teren o powierzchni 26 hektarów. Powstanie tam Stacja Techniczno-Postojowa Mory, z halami postojowymi i serwisowymi, magazynami i zapleczem technicznym II linii metra.

Więcej...

Otwarcie ofert w przetargu na zakup taboru

To największy w historii warszawskiego metra przetarg na zakup taboru. Swoje oferty złożyło 5 producentów pociągów.
W dniu 23 października 2017 roku do Metra Warszawskiego Sp. z o.o. wpłynęło 5 ofert, w przetargu na dostawę 37+8 sześciowagonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych przeznaczonych do przewozu I i II linii metra w Warszawie.
Dokumentację w przetargu złożyli następujący producenci:
1. Stadler Polska Sp. z o.o.
2. Construcciones Y Auxiliar De Ferrocarriles, S.A.
3. Alstom Konstal Spółka Akcyjna
4. Konsorcjum firm: Skoda Transportatiom a.s. (Lider), Skoda Vagonka a.s. (członek)
5. Konsorcjum firm: Siemens Sp. z o.o. Siemens Aktiengesellschaft Osterreich, Newag S.A.

Szczegółowe informacje o złożonych ofertach znajdują się na stronie:
https://zamowienia.metro.waw.pl/servlet/HomeServlet?MP_module=main&MP_action=downloadNoticeAttachement&iRepository=201700&iDemand=7381&expired=1

 

Więcej...

Spór wokół Inspiro ostatecznie zakończony – Metro Warszawskie i Siemens doszły do porozumienia

W dn. 20 października 2017r. przedstawiciele Metra Warszawskiego Sp. z o.o. oraz Konsorcjum Siemens i Newag podpisali ostateczne porozumienie zamykające wielomiesięczny spór dotyczący eksploatacji pociągów Inspiro na obu liniach metra w Warszawie.

Z jednej strony, zarówno władzom Metra jak i Konsorcjum Siemens i Newag zależało na jak najszybszym wyjaśnieniu wszystkich spornych kwestii, z drugiej strony wyjaśnienie tak skomplikowanej technicznie sprawy wymagało przeprowadzenia wielu badań, analizy szeregu danych uzyskanych w wyniku monitoringu, opinii biegłych oraz prac wielu ekspertów z zakresu budowy i eksploatacji urządzeń szynowych, a na koniec trudnych negocjacji prawnych i biznesowych.

Więcej...

Wykonawcy Metra mogą się już rejestrować do OnePlace

Wykonawcy chcący brać udział w postępowaniach o udzielenie zamówień publicznych organizowanych przez Metro Warszawskie Sp. z o.o. mogą się już rejestrować do OnePlace!
Domyślną strefą Wykonawcy, przez którą Metro Warszawskie Sp. z o.o. będzie obsługiwało Wykonawców będzie wkrótce onepleace.marketplanet.pl
Wszystkich Wykonawców zachęcamy już do rejestracji na platformie OnePlace, co powinno pomóc Państwu podczas wdrożenia nowej wersji i usprawnić korzystanie podczas procesu aktualizacji.
Bezpłatnej rejestracji można dokonać pod adresem: https://oneplace.marketplanet.pl/rejestracja w razie problemów z rejestracją zapraszamy też do kontaktu pod numerem telefonu (+48) 22 576 87 90

Więcej...

W związku z toczącą się dyskusją dotyczącą zagadnień harmonogramu i kosztów budowy metra przedstawiamy poniższe dane

W sprawie harmonogramów:

  1. Budapeszt 4 linia (10 stacji, 7,3km) rozpoczęcie budowy 2007, planowane zakończenie 2011,  przesunięte na 2014
  2. Nowy Jork linia Avenue (16 stacji) – 2007, zakładany koniec budowy 2012, szacowane zakończenie 2016 (pojawiają się głosy o 2018)
  3. Pekin 4 linia (24 stacje, 28,2 km) – 2004 – 28.09.2009, przesunięcie terminu 2 lata
  4. Caracas 5 linia – 2007, planowane zakończenie 2011, przesunięcie do 2014
  5. Lizbona (przedłużenie linii czerwonej od Alameda do San Sebastian; 2 stacje) – 2004, planowane zakończenie 2007, otwarcie 2009
  6. Kolonia (6,6 km, podzielone na 3 etapy) – początek 2004, planowane otwarcie 2011, przełożone na 2018; możliwe są scenariusze częściowych otwarć
  7. Kopenhaga I etap budowy (2 linie, 22 stacje – linie częściowo się dublują, pod ziemią jest 9 stacji) – 1992 pierwsze prace projektowe, 1996 początek budowy, planowane zakończenie 1999, otwarte w 2002
  8. Ateny (21 stacji) – 1991, planowane otwarcie 1997, otwarte w 2002
  9. Amsterdam  linia o długości 9,2 km - planowane otwarcie 2011, przełożone na 2017.

 

W Warszawie wydłużenie czasu realizacji budowy odcinka centralnego o długości 6 km wyniosło 11 miesięcy i 2 dni – planowane zakończenie robót budowlanych VI kwartał 2013, faktyczne zakończenie prac budowlanych 30 września 2014.

 

W sprawie kosztów budowy:

 

  1. Budowa lekkiego metra w Portugalii (57 km) – wzrost kosztów o 24%
  2. Budowa lekkiego metra w Portugalii (13,5 km) – wzrost kosztów o 23%
  3. Rozbudowa metra w Hiszpanii (2,2 km) – wzrost kosztów o 11%
  4. Budowa metra w Włoszech (5,3 km – w toku) – wzrost kosztów o 11%
  5. System eksploatacyjny w Portugalii – wzrost kosztów o 10%
  6. Rozbudowa metra w Hiszpanii (0,6 km) – wzrost kosztów o 6%
  7. Rozbudowa lekkiego metra w Hiszpanii (1,5 km) – wzrost kosztów o 6%
  8. Rozbudowa lekkiego metra w Hiszpanii (0,2 km) – wzrost kosztów o 6%
  9. Budowa metra w Amsterdamie  (9,2 km) - szacowane koszty budowy 1,4 mld euro, dotychczas wydano 3,2 mld euro  - wzrost kosztów o 129%
  10. Budowa metra w Nowym Jorku linia Avenue (16 stacji) – planowane koszty 3,8 mld USD, przekroczenie budżetu – koszt od 4,4 mld USD do 5,7 mld USD – wzrost kosztów o 50%
  11. Budapeszt 4 linia (10 stacji, 7,3km) – szacowane koszty budowy 0,75 mld euro, wzrost poniesionych wydatków do 1,5 mld euro, wzrost kosztów o 100%.

Wzrost kosztów budowy odcinka centralnego II linii metra w Warszawie wyniósł 8,55%.

Więcej...

II EDYCJA ZAJĘĆ EDUKACYJNYCH DLA DZIECI – ZAKOŃCZONE ZAPISY

Przedstawiona przez Metro Warszawskie oferta zajęć edukacyjnych dla dzieci w wieku wczesnoszkolnym spotkała się z dużym zainteresowaniem wśród nauczycieli szkół podstawowych. Serdecznie dziękujemy za wszystkie nadesłane zgłoszenia. Pomimo zwiększenia liczby zajęć w roku szkolnym 2017/2018 niestety nie mogliśmy zapewnić udziału w zajęciach wszystkim, którzy zadeklarowali chęć uczestnictwa w lekcjach i przesłali formularze zgłoszeniowe do rejestracji.

Kolejną edycję zajęć planujemy wznowić wraz z początkiem nowego roku szkolnego 2018/2019.

Zapraszamy do odwiedzania naszej strony internetowej www.metro.waw.pl, gdzie od września w zakładce DLA PASAŻERÓW - ZAJĘCIA EDUKACYJNE można będzie znaleźć nowy terminarz wraz ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi zapisów na kolejną edycję zajęć.

Więcej...

Komentarz do artykułu „Inspiro wciąż na zużytych kołach. Dwa lata temu obiecali wymianę”

Szanowny Panie Redaktorze,

W swoim artykule „Inspiro wciąż na zużytych kołach. Dwa lata temu obiecali wymianę” upraszcza Pan bardzo złożone zagadnienie handlowe i techniczne. Wokół nieprawdziwego stwierdzenia zawartego w artykule, dotyczącego prowadzenia ruchu na „zużytych kołach”, buduje Pan poczucie zagrożenia wśród pasażerów. Proces zużycia kół jest stale monitorowany. W sytuacji, gdy koła osiągną określoną wartość graniczną, sukcesywnie będzie dokonywana ich wymiana, zgodnie z przyjętymi przez Metro standardami dotyczącymi bezpieczeństwa ruchu.

Wydaje się, że problemem jest także niezrozumienie kwestii, jaką jest „zajęcie gwarancji bankowej”. W celu zabezpieczenia interesów Spółki i bezpieczeństwa naszych Pasażerów już dwukrotnie zajęliśmy gwarancję bankową, tj. zamieniliśmy zdeponowany papier wartościowy na gotówkę.

Po raz pierwszy wartość gwarancji została przelana na nasze konto w dniu 14.07.2015 roku. Rozpoczął się wówczas okres wspólnej pracy ekspertów obu firm. Wypracowana została ścieżka mająca doprowadzić do kompleksowego wyjaśnienia zjawisk oraz rozwiązania problemów. Uznaliśmy jednakże, że podjęte działania nie satysfakcjonują Metra Warszawskiego i jednostronnie podjęliśmy decyzję o ponownym pobraniu gwarancji bankowej w gotówce w dniu 05.10.2016 r.

W chwili obecnej Metro dysponuje gotówką pochodzącą z gwarancji bankowej w kwocie 65.780.036,72 zł. Jest to kwota, która umożliwia zakup około 15.000 kół! We wszystkich eksploatowanych pociągach Inspiro jest łącznie 1680 kół.

Dysponując tak wysoką kwotą pojawia się pytanie ekonomiczne: czy istnieje potrzeba wydania pieniędzy i przeprowadzenia wymiany kół w sytuacji, gdy nie osiągnęły one wartości granicznej i można prowadzić bezpieczną eksploatację?

Wydaje się, że takie działanie byłoby nieuzasadnione ekonomicznie.

Więcej...

Metro Warszawskie uczestniczyło w finale IX edycji Parku Rzeźby na Bródnie

Spółka Metro Warszawskie wzięła udział w finale IX edycji Parku Rzeźby na Bródnie. Celem wydarzenia pn. Park Rzeźby na Bródnie jest popularyzacja sztuki publicznej oraz włączenie we wspólny projekt artystów, mieszkańców dzielnicy, urzędników samorządu oraz instytucje Warszawy. Park Rzeźby na Bródnie pełni również funkcję wystawy sztuki współczesnej, prezentowanej pod gołym niebem, dostępnej dla widzów przez 24 godziny na dobę.
Finał dziewiątej edycji przedsięwzięcia odbył się w sobotę, 30 września bieżącego roku. Na stoisku przygotowanym przez Metro Warszawskie, można było uzyskać informacje na temat rozbudowy II linii metra, w szczególności budowy I etapu odcinków: zachodniego i  wschodniego-północnego, oraz planowanych inwestycji 3+2 i 3+ Mory.

Więcej...