19/10/2004

Ze stacji „Park Kaskada” „Bielany”, „Wawrzyszew” i „Młociny” będzie codziennie korzystać minimum 80 tysięcy warszawiaków. Ze stacji „Młociny” do stacji „Marymont” pasażerowie metra będą jechać 6 minut, do centrum Warszawy – 15 minut.

Odcinek bielański warszawskiego metra (od stacji „Marymont” do stacji „Młociny”) liczy 3,7 kilometra. Tunele i stacje metra zlokalizowane będą wzdłuż ulicy Kasprowicza. Wejścia i wyjścia ze stacji będą znajdować się w pasie zieleni między ulicami Kasprowicza (stacja „Park Kaskada” i „Bielany”) i po prawej części tej samej ulicy (stacje „Wawrzyszew” i „Młociny”) Odległość od stacji „Marymont” do stacji „Park Kaskada” wynosi 1200 metrów, od „Park Kaskada” do stacji „Bielany” - 930 metrów. Następna stacja „Wawrzyszew” jest 850 metrów dalej. Kolejna i ostatnia stacja metra I linii „Młociny” jest 760 metrów za stacją „Wawrzyszew”.

Wszystkie bielańskie stacje metra będą jednokondygnacyjne. Zejścia z poziomu terenu prowadzić będą bezpośrednio na dwa perony boczne (podobnie jak na stacji „Centrum”). Bramki biletowe zlokalizowane będą na powierzchni w specjalnych pawilonach (po dwa pawilony na każdą stację). Wszystkie stacje będą miały windy i komplet udogodnień dla osób niepełnosprawnych znany z poprzednich stacji metra.

Jeszcze przed budową na Bielanach ruszy niespotykana dotychczas przy tego typu inwestycjach w Warszawie akcja informacyjna „Zielone Bielany”. Obejmowała ona będzie kolportaż bezpłatnego magazynu do mieszkańców, specjalną linię telefoniczną służącą informowaniu o inwestycji i zbieraniu skarg i uwag od warszawiaków sąsiadujących z budową.  Przed rozpoczęciem budowy na pasie ulicy Kasprowicza pojawią się duże tablice informacyjne pokazujące każdą ze stacji metra, lokalizację wejść/wyjść i oraz harmonogram prac budowlanych.

Cały odcinek bielański wraz z ostatnią stacją: „Młociny” oddany zostanie do dyspozycji warszawiaków do 2007 roku. Po wybudowaniu do końca całej I linii metra w Warszawie codziennie będzie korzystać z tego środka komunikacji około 450 tysięcy warszawiaków. Linia będzie miała 21 stacji i długość 21 kilometrów. Z Kabat na Młociny pociąg jechał będzie 35 minut.

Węzeł komunikacyjny „Młociny” pozwoli szybko i wygodnie dotrzeć do linii metra nie tylko mieszkańcom Bielan, ale również wschodniej część Bemowa, Białołęki i Tarchomina. W jednym miejscu łączyć się będą pętle wszystkich środków komunikacji miejskiej i miejsce gdzie można będzie bezpiecznie zostawić własny samochód. Warszawiacy korzystający z węzła będą mogli bezkolizyjnie przejść pomiędzy stacją metra, pętlą tramwajową, autobusową oraz parkingiem P&R. Przejście z każdego elementu węzła do stacji metra zajmie maks. 2,5 minuty.

Obiekt węzła liczyć będzie 401 000 m2.  Obejmuje on:

- fragment Trasy Mostu Północnego z wiaduktami nad ulicą Kasprowicza
- przebudowaną pętlę tramwajową "Huta"
- pętlę autobusów miejskich (ZTM) i pętlę autobusów podmiejskich i 
  prywatnych
- plac postojowy dla autobusów
- pasaż z częścią handlowo-usługową i przejściem dla pieszych
- parking w systemie "Park&Ride na 700 samochodów.


 

Wróć