22/03/2004

To dopiero początek kampanii informacyjnej związanej z bezpieczeństwem w podziemnej kolei. W ciągu kilku/kilkunastu dni pojawią się również na stacjach (przy wejściach, na peronach) i w wagonach informacje tekstowe o tej samej treści. Wszystkie informacje sygnowane będą kolorem żółtym, tak jak ogłoszenia przygotowywane przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy.  Dodatkowo zostaną oznaczone także same żółte telefony.

Żółty telefon jest na końcu peronu na każdej stacji metra. Za jego pomocą każdy może skontaktować się z dyżurnym stacji, policją, strażą pożarną i pogotowiem ratunkowym. Przyciski alarmowe (o charakterystycznym czerwonym kolorze) są w każdym wagonie metra. Dzięki nim można zaalarmować maszynistę i poinformować o ewentualnym zagrożeniu.

Kampania informacyjna jest jednym z wielu elementów mających poprawić i tak już bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa w warszawskim metrze. Nawet najlepszy monitoring, specjaliści, systemy elektroniczne i środki specjalne to nie wszystko. Jak dowodzą doświadczenia z innych krajów i badania fachowców jednym z istotnych czynników zapobiegania zagrożeniu (np. przestępstwo kryminalne, atak terrorystyczny) jest zachowanie samych pasażerów i umożliwienie im szybkiego poinformowania odpowiednich służb o niebezpieczeństwie. Warszawiacy regularnie jeżdżący metrem są już przyzwyczajeni do tego typu zabezpieczeń, ale z podziemnej kolei korzysta coraz więcej nowych pasażerów.

Metro Warszawskie chce informować i zwracać uwagę na bezpieczeństwo nas wszystkich nie tylko teraz, ale również i głównie w perspektywie kilkunastu najbliższych miesięcy. Dlatego kampania informacyjna tego typu będzie rozłożona w czasie i może wiązać się z nowymi elementami.

Wróć