01/10/2004

Po nowym tunelu przejedzie pociąg ze stacji „Plac Wilsona” w kierunku „stacji Marymont”. Jego budowa rozpoczęła się w grudniu zeszłego roku. Tunel jest na głębokości 6 metrów pod ziemią. Ma 434 metry długości. Skonstruowany został z dokładnie 426 żeliwnych tubingów. Odległość między stacjami jest większa ponieważ za stacją „Plac Wilsona” jest jeszcze komora torów odstawczych o długości 260 metrów, odległość między stacjami wynosi więc prawie 700 metrów. Pociąg pokona ten dystans w minutę.

Zachodni tunel zostanie przebity do komory torów odstawczych na początku przyszłego roku. W tej chwili górnicy wydrążyli 165 metrów.

Jest to ostatni szlak między stacjami metra wykonywany całkowicie tą metodą. Kolejne tunele powstawać będą metodą odkrywkową. Metodą górniczą zostanie wykonanie jedynie odcinek o długości 200 metrów pod Trasą Armii Krajowej, by budową nie blokować ruchu na tej trasie.  Metoda odkrywkowa jest szybsza i tańsza od obecnej – górniczej. Tak jak w innych krajach europejskich, tak i w przypadku Warszawy stosowana będzie tam gdzie nie ma ciasnej zabudowy i sieci podziemnych kolektorów.

Wróć