18/09/2013

pliki/aktualnosci/2013/grow_Varsovie.jpg Rozpoczęła się światowa kampania „Rozwijaj się z transportem publicznym”. Przez cały tydzień trwania kampanii, miasta na całym świecie będą wspólnie promować transport publiczny, jego korzyści oraz pozytywny wpływ komunikacji miejskiej na rozwój zielonych, przyjaznych oraz zrównoważonych miast i regionów. 

Międzynarodowa Unia Transportu Publicznego (UITP), która stworzyła pomysł kampanii oraz objęła patronat nad całą inicjatywą, już od 2012 r. koordynuje inicjatywę połączenia wszystkich swoich członków z 92 krajów świata pod wspólnym hasłem ‘Wszyscy razem dla rozwoju transportu publicznego’. W trakcie Europejskiego Tygodnia Mobilności 2013, władze miejskie, operatorzy oraz zarządy komunikacji miejskiej ze wszystkich regionów świata promują hasło rozwoju z transportem publicznym na swoich stronach internetowych, na pojazdach, przystankach oraz w mediach społecznościowych.

„Duża liczba miast biorących udział w naszej akcji doprawdy napawa optymizmem,” wyjaśnił Sekretarz Generalny UITP Alain Flausch. „Dzięki kampanii chcemy wysłać silny sygnał do wszystkich osób korzystających z transportu publicznego oraz mających wpływ na jego funkcjonowanie, czyli do polityków i pasażerów, że transport publiczny to najmocniejsza, jak nie jedyna alternatywna dla zrównoważonego rozwoju miejskiego, jedności społecznej, rozwoju miejsc pracy oraz zielonych miast”.

„Komunikacja miejska to jeden z naszych priorytetów” – podkreśla Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz. “Mamy przecież jeden z największych i najlepszych systemów transportowych w tej części Europy. Konsekwentnie rozbudowujemy infrastrukturę – powstaje centralny odcinek II linii metra, modernizujemy i budujemy nowe linie tramwajowe. Unowocześniamy tabor, kupując nowe ekologiczne, niskopodłogowe autobusy, tramwaje i pociągi”.

Miasta/regiony, które potwierdziły do tej pory udział w kampanii: Abu Dhabi (DOT), Alba Iulia (STP), Bangkok (BMCL), Barcelona (TMB), Belgrad (Urząd Miasta), Bergamo (ATB), Bern (BERNMOBIL), Bochum (Bogestra), Bruksela (STIB), Bukareszt (Club Metropolitan), Budapeszt (BKK), Bursa (Burulas), Cagliari (CTM), Casablanca (Casablanca Transport SA), Katalonia (FGC), Chennai (CMRL), Cork (Bus Eireann), Delhi (DIMTS), Doha (Mowasalat), Drezno (Verkehrsbetriebe AG), Dubai (RTA), Dublin (Bus Eireann, Railway Procurement Agency), Edmonton (ETS), Flandria (De Lijn), Galway (Bus Eireann), Gauteng (Gautrain), Gaziantep (Urząd Miasta), Gdansk (MZKZG), Gdynia (ZKM), Hanover (ÜSTRA), Istanbul (IETT, Ulasim AS), Izmir (ESHOT, IZBAN, Izmir Metro), Kuala Lumpur (SPAD), Lausanne (TL), Lazio Region (CO.TRA.L. S.p.A), Limerick (Bus Eireann), Linz (Linz Linien GmbH), Lizbona (Carris/Metro), Londyn (TfL), Manchester (Transport for Greater Manchester), Mashhad (Musroc), Milan (ATM), Montreal (STM, AMT), Moskwa (Mosgortrans), New Delhi (DIMTS), Północna Irlandia (Translink), Oradea (Metropolitan Transport Authority), Oslo (Ruter), Paryż (RATP Group), Porto (STCP), Rzym (ATAC), Rustenburg (Urząd Miasta), Samsun (Samulas Light Rail System), São Paulo (CONSORCIO METROPOLITANO DE TRANSPORTES), Sharjah (Sharjah Transport), Shenzhen (Metro Group), Sibiu (Tursib), Sligo (Bus Eireann), Thessaloniki (Public Transport Authority), Vienna (Wiener Linien), Wallonia (TEC), Warszawa (TW, Metro Warszawskie, SKM, ZTM), Waterford (Bus Eireann) oraz West Midlands (CENTRO).

Więcej informacji na temat szczegółów oraz rezultatów kampanii można będzie uzyskać podczas generalnej konferencji prasowej UITP, która odbędzie się w 18 września w Brukseli. Film promujący kampanię oraz wszystkie informacje na temat kampanii znaleźć można na stronie: http://growpublictransport.org/

 

Rozwijaj się z transportem publicznym

 

W 2012 r. UITP rozpoczęło kampanię ‘Rozwijaj się z transportem publicznym’ w celu wsparcia projektu podwojeniu udziału transportu publicznego w transporcie miejskim do 2025 r. Kampania została stworzona z myślą o dotarciu do kluczowych polityków i decydentów na całym świecie oraz promocji transportu publicznego i naglącej potrzeby inwestowania w sektor komunikacji miejskiej i podmiejskiej. Kampania służy również jako zestaw kluczowych narzędzi i wskazówek, za pomocą których politycy, zarządy transportów oraz operatorzy mogą przyczynić się do lepszego rozwoju transportu publicznego oraz stopniowego wprowadzania zasad zrównoważonej miejskiej mobilności. W ramach kampanii, UITP zaprasza swoich członków do jak najszerszego wykorzystania materiałów graficznych kampanii w mediach i na operowanych trasach.

www.growpublictransport.org

 

 

Nota edytorska

Międzynarodowa Unia Transportu Publicznego (UITP) jest niezależnym międzynarodowym stowarzyszeniem promującym interesy transport publicznego oraz zrzeszającym operatorów oraz zarządy transport publicznego, a także władze publiczne, producentów i ośrodki akademickie związane z miejską i podmiejską komunikacją zbiorową. UITP jest światową platformą współpracy, wymiany praktyk oraz rozwoju modelów operacyjnych i biznesowych między 3400 członkami z 92 krajów. UITP jest również globalnym adwokatem miejskiej i podmiejskiej mobilności oraz zrównoważonego rozwoju. Dodatkowo, na poziomie Unii Europejskiej, UITP jest głównym partnerem Komisji i Parlamentu Europejskiego w sprawach zrównoważonego transportu. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.uitp.org  

Kontakt:
Artur Perchel | Menadżer Krajów Europy Środkowej i Wschodniej | +32 2 663 66 67 | artur.perchel@uitp.org

Wróć