28/02/2012

25 lutego firma Siemens - producent pociągów Inspiro – zaprezentowała w wiedeńskiej fabryce pierwsze aluminiowe nadwozie, tzw. pudło wagonu dla warszawskiego metra. Jest to początek produkcji 35 pociągów, które od grudnia 2012 roku zaczną systematycznie dojeżdżać na Kabaty.

Produkcja pociągów rozpoczyna się w Wiedniu (10 pociągów), na późniejszym etapie będzie kontynuowana w nowosądeckim Newagu. Pociągi z pierwszych dostaw zasilą I linię warszawskiego metra, zaś następne będą obsługiwać odcinek centralny II linii. Prowadzona w warszawskim metrze modernizacja infrastruktury na I linii oraz dwusystemowość pociągów Inspiro umożliwią obsługę pasażerów na obu liniach warszawskiego metra.


Zaprezentowana konstrukcja wykonana jest z aluminium, co znacznie zmniejsza wagę pociągu, a tym samym jest decydującym czynnikiem energooszczędnym. Imponujące srebrne pudło zostanie w kolejnych etapach wyposażone w urządzenia i pomalowane w Warszawskie barwy.
Ten nowoczesny jednoprzestrzenny skład wyposażony jest w rozbudowany elektroniczny system diagnostyczno-kontrolny, gwarantuje również długie, bo 3 miesięczne okresy międzyprzeglądowe.
Warszawa jest pierwszym miastem, które zamówiło ten typ pociągu.


Wiedeńska fabryka to nie tylko pociągi dla stołecznego metra. To także nowoczesne biura projektowe, umożliwiające korektę projektu w technologii 3D. To także hale produkcyjne i montażowe. Składane są tu zarówno wagony kolejowe, pociągi metra, ale także tramwaje. Na stanowiskach montażowych można spotkać tabor przeznaczony dla Rosji, Korei. Z gotowych podzespołów i elementów konstrukcyjnych w ciągu zaledwie 3 dni montowany jest kompletny skład wiedeńskiego tramwaju. W tych samych halach i w podobnym cyklu montowane będą także pociągi metra przeznaczone dla Warszawy.


Podczas wizyty w fabryce można było zobaczyć także symulator kabiny maszynisty pociągu Inspiro. Symulator ten będzie służyć do nauki obsługi pociągów.
Początkowo szkolenie w Austrii przejdzie grupa maszynistów instruktorów, a następnie, już w Warszawie będą oni przekazywać wiedzę kolejnym kandydatom na maszynistów metra, korzystając z przekazanego nam symulatora.

Wizyta delegacji Metra Warszawskiego w Wiedniu dała także okazję naszej kadrze inżynierskiej do dokładnego przyjrzenia się technologiom i organizacji produkcji w zakładach tej firmy.

 

Wróć