06/04/2004


METRO WARSZAWSKIE ogłosiło konkurs na wykonanie kompleksowego projektu osiemnastej stacji I linii metra „Park Kaskada”, która powstanie przy ulicy Kasprowicza. Zwycięzcę konkursu, a więc i wystrój stacji poznamy w czerwcu. Jeszcze w tym roku zwycięzca konkursu wykona projekt architektoniczno-budowlany, w drodze przetargu wyłoniony zostanie wykonawca, a w przyszłym roku ruszy budowa stacji. Dwa lata później stacja zostanie oddana do ruchu pasażerskiego.

Stacja wraz z torami odstawczymi i komorą rozjazdową powstanie na wysokości ulicy Duracza i będzie stacją jednokondygnacyjną. Z wcześniejszą stacją „Marymont” (oddanie do ruchu pod koniec 2006 roku) połączy ją tunel o długości 870 metrów, który będzie przebiegał, między innymi, przez Trasę Armii Krajowej.

Metro szacuje, że każdego dnia przez stację „Park Kaskada” przewinie się około 12 tysięcy pasażerów.  Najbliżej do stacji (mniej niż 8 minut pieszo do stacji) będą mieć mieszkańcy południowych Bielan,  mieszkający w trójkącie ulic: Żeromskiego, Marymoncka i aleja Zjednoczenia.

Do czasu otwarcia ostatnich stacji I linii metra (Bielany, Wawrzyszew, Młociny) będzie to również dogodne miejsce przesiadkowe dla innych mieszkańców północno-zachodniej Warszawy, którzy będą chcieli dotrzeć metrem do centrum stolicy.

Budowa stacji „Park Kaskada” podobnie jak budowa wcześniejszej stacji „Marymont” nie spowoduje jakichkolwiek zmian w ruchu ulicznym. Dzięki warunkom zabudowy w rejonie ulicy Kasprowicza (między jezdniami jest specjalny pas o szerokości 28 metrów) budowa stacji nie będzie w żaden sposób przeszkadzać mieszkańcom i działalności miejscowych punktów handlowo-usługowych. Wzdłuż ulicy Kasprowicza powstaną następne stacje: „Bielany”, „Wawrzyszew” i ostatnia „Młociny”. Mieszkańcy Bielan i Żoliborza będą mogli z nich zacząć korzystać w ciągu najbliższych 4 lat.

Wróć