15/07/2004

Do 22 lipca potencjalni uczestniczy mogą zgłaszać swoje wnioski o udział w konkursie.  W ciągu najbliższych miesięcy poznamy wygląd stacji i wykonawcę budowy. W przyszłym roku, podobnie jak na całym odcinku bielańskim metra rozpoczną się prace budowlane. Stacja "Młociny" zacznie służyć warszawiakom za trzy lata.

Stacja "Młociny" położona będzie wzdłuż ulicy Kasprowicza - po jej wschodniej stronie, na wysokości ulicy Nocznickiego, zaraz przed Hutą Lucchini i 764 metry za stacją Wawrzyszew.  Usytuowano ją tak, aby wyjścia z niej znajdowały się po obu stronach planowanej Trasy Mostu Północnego. Stacja będzie jednokondygnacyjna. Zejście z poziomu terenu będzie od razu na dwa perony pomiędzy którymi będą zatrzymywały się pociągi (podobnie jak na stacji Centrum). Perony będą miały 120 metrów długości i 4,5 metra szerokości. Cała stacja będzie miała 140 metrów szerokości. Powierzchnia stacji będzie wynosić około 3 550 metrów kwadratowych.


W tym miejscu powstanie stacja

Kompleks torów odstawczych będzie prawie dwa razy większy niż sama stacja (6 700 m kwadratowych i około 290 metrów długości). W komorze torów odstawczych pociągi będą zawracały w drugim kierunku Warszawy, będą specjalne perony do mycia i sprzątania pociągów i usuwania ewentualnych usterek. Dzięki nim pociągi będą mogły też "parkować" na noc, by szybciej rano wyjechać na linię metra.


Widok od strony ul. Kasprowicza na pętlę tramwajową

METRO WARSZAWSKIE szacuje, że ze stacji "Młociny" korzystać będzie codziennie co najmniej 20 tysięcy pasażerów. Oprócz mieszkańców północnych Bielan będzie ona doskonałym miejscem przesiadkowym dla mieszkańców Tarchomina, którzy szybko dotrą do stacji dzięki Mostowi Północnemu.  Osoby przesiadające się do metra będą prawdopodobnie stanowiły około 60% wszystkich korzystających z tej stacji. Z myślą o tych warszawiakach stacja będzie połączona z całym węzłem komunikacyjnym obejmującym pętlę autobusową, tramwajową, parking i punkty handlowo-usługowe.


Odcinek ul. Kasprowicza za planowaną stacją

Wróć