29/07/2004

METRO WARSZAWSKIE ogłosiło konkurs na projekt architektoniczny i budowlany węzła komunikacyjnego "Młociny", który powstanie obok ostatniej stacji metra.  Będzie to pierwszy tego typu obiekt w stolicy i największe centrum komunikacyjne w północnej części Warszawy.

Konkurs zostanie rozstrzygnięty we wrześniu. Jeszcze w tym roku poznamy dokładny wygląd węzła. Budowa rozpocznie się w 2005 roku, dwa lata później węzeł zostanie oddany do użytku.
Węzeł komunikacyjny za ostatnią stacją metra obejmuje: 

- fragment Trasy Mostu Północnego z wiaduktami nad ulicą Kasprowicza
- przebudowaną pętlę tramwajową "Huta"
- pętlę autobusów miejskich (ZTM) i pętlę autobusów podmiejskich i prywatnych
- plac postojowy dla autobusów
- pasaż z częścią handlowo-usługową i przejściem dla pieszych
- parking w systemie "Park&Ride na 700 samochodów (konkurs i budowę
  parkingu nadzoruje ZTM i nie jest on przedmiotem konkursu MW)

Obiekt węzła liczyć będzie 401 000 m2.  
- poziom 0 - pętla tramwajowa i autobusowa, pasaż handlowy, wejście do
  stacji metra
- poziom +1 - parking
- poziom +2 - parking

Węzeł komunikacyjny pozwoli szybko i wygodnie dotrzeć do linii metra nie tylko mieszkańcom Bielan, ale również wschodniej część Bemowa, Białołęki i Tarchomina. W jednym miejscu łączyć się będą pętle wszystkich środków komunikacji miejskiej i miejsce gdzie można będzie bezpiecznie zostawić własny samochód. Warszawiacy korzystający z węzła będą mogli bezkolizyjnie przejść pomiędzy stacją metra, pętlą tramwajową, autobusową oraz parkingiem P&R. Przejście z każdego elementu węzła do stacji metra zajmie maks. 2,5 minuty.



Nie po raz pierwszy w historii  METRO WARSZAWSKIE  będzie nadzorować budowę obiektów nie związanych bezpośrednio z infrastrukturą samego metra. Wcześniej MW sprawowało pieczę nad budową nowych Alei Niepodległości, ulicy Waryńskiego (od ulicy Nowowiejskiej do Trasy Łazienkowskiej), ulicy Batorego (od ulicy Wiśniowej do al. Niepodległości) i Alei Solidarności (od ulicy Bielańskiej do pl. Bankowego), ulicy Andersa (od ul. Nowolipki do pl. Bankowego), zatok autobusowych i torowisk tramwajowych w rejonie Placu Bankowego i parkingu przy stacji metra "Centrum".

Wróć